Peugeot Club Danmark

Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: morgan efter 12. Februar 2012, 10:34

Titel: KOLD START.."HUSK"
Indlæg af: morgan efter 12. Februar 2012, 10:34
HUSK.........

At give dit batteri 30 sec til at opstarte på en kold morgen..

Det sker eks ved at tænde for lyset eller tænde for blæser på fuld knald i 30sec inden der drejes til tænding.

Det kan gøre forskellen om du skal ringe til hjælp.

Go' Søndag
Titel: RE: KOLD START.."HUSK"
Indlæg af: brugge efter 12. Februar 2012, 14:11
Hej.

jeg vil bare indskyde at det kan give bagslag, så heller få tjekket dit batteri hvis det begynder at drille, især hvis man for det meste kun triller korte ture.:)

god dag.
Titel: RE: KOLD START.."HUSK"
Indlæg af: Ole S efter 12. Februar 2012, 18:52
Citér
morgan skrev:
HUSK.........

At give dit batteri 30 sec til at opstarte på en kold morgen..

Det sker eks ved at tænde for lyset eller tænde for blæser på fuld knald i 30sec inden der drejes til tænding.

Det kan gøre forskellen om du skal ringe til hjælp.

Go' Søndag

Hej
Har godt hørt dette gamle råd.
I min verden vil det have den modsatte effekt, fordi man bruger af den i forvejen sparsomme strøm, ved at tænde for forbrug.

Er der nogen der kan forklare dette trick, og hvorfor det skulle virke.
Titel: RE: KOLD START.."HUSK"
Indlæg af: Autoholm efter 12. Februar 2012, 20:39
Et moderat strømforbrug som nærlys skulle få gang i kemien i batteriet således at det kan afgive flere startampere. Det er lidt svært at få sig selv til at "spilde strøm" når man gerne vil have max til at starte med. Jeg ved at batteriet varmer op når det lader, måske varmer det også lidt når det afgiver strøm og derfor virker det med de 30 sek.