Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: gejabo efter 14. Februar 2012, 17:56
-
Ja så fik jeg bilen tilbage idag nåede ikke hjem før jeg kunne vende om og køre den tilbage til forhandleren og få min gamle bil tilbage som lånebil.
denne gang nåede den ikke over 70 grader på uret men kogte lystigt i vandbeholderen som forøvrigt var blevet udstyret med et nyt dæksel så vandet ikke kunne koge af.
Det skal dog siges at alle de andre ting jeg havde klaget over var blevet lavet.
Jeg tror desværre at toppakningen er gået men forhandleren forsøger at trække pinen
-
Så gik forhandleren til bidet og piller topstykket af, men det er mærkeligt at motoren ikke bliver varm og så samtidig koger i vandbeholderen
-
hej.
Jamen så er ballet åbnet.... husk at sikre dig at topstykket bliver trykprøvet, det er set før at de revner.
-
Det er luft i systemet og så laver den tryk fordi den mangler kølervæske.Varm luft udvider sig og temperature måler kan ikke måle varm luft. Varm luft som udvider sig giver høj tryk og så koger biler.
Det er min mening og til sidst kan det være toppakning, topstykke eller revne i cylinderen.
Franske biler er meget følsom over for luft i kølesystemet .
Huse Gracanin
-
Det er vel kompressionen der siver ud i kølervæsken, det er ikke fordi den koger. Når den koger så vil det jo dampe helt vildt..
-
Hej alle tak for jeres svar forhandleren har erkendt at det er toppakningen der er gået og er nu ved at skifte den, så glæder mig rigtig meget til at få bilen første gang jeg har en diesel så er også spændt på hvor langt den går på literen da min berlingo 1.8 benzin lige nu går under 10 km
-
Ja så kan du godt regne med, at halvere udgiften til brændstof :)
Har selv en 306 hdi.