Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: mrQ efter 15. Februar 2012, 12:03
-
hej
Har en 307 1,6 HDI
hvor jeg er igang med at fejlfinde da bilen ikke kan starte..
Det jeg har fundet kan godt være det ikke er grunden til at bilen ikke kan starte, men det er meget mystisk...
Da jeg tager stikkene af fra dyserne og sætter dem på igen skummer/Bobler det meget fra returløbet lige ved kanten.
det sker kun ved 3 af dyserne nr. 4 er ganske normal.
har i nogle ideer?
-
Det er brændstoftryk for lavt og derfor kan den ikke starte.
Huse Gracanin-Auto
-
Altså vi har fundet fejlen i hvorfor den ikke kan starte, manglede kompression ved cyl. 2 og 3
Men kan ikke helt se at det skulle være for lav brændstoftryk for bilen står jo stille, ingen tænding på. det sker når jeg tager stikkene af fra dyserne og sætter stikkene på igen så skummer/bobler det som om de får konstant strøm? også som om dyserne er utætte ved toppen af dysen.
-
Hvis dyser er utæt i flamskiver det er klart at den mangler kompresion.
Jeg har ikke oplivet en Hdi med manglende kompresio hvis alle serviser er overholdt. En Hdi motor kan køre utrolig mange hundrede tusinder km uden at den bliver slidt op, men alt er mulig.
Huse G
-
Du siger det jo selv; den er utæt ved dyserne. Det er et meget almindeligt problem på den motor. Få udskiftet flammeskiver og to tilhørende pakninger ved de utætte dyser, så er problemet løst.
-
det er ikke flammeskiverne.
som jeg skriver at det bobler ved returløbet rundt ved kanten og det er ikke tilslutningen der er utæt men ved den metal studs der bobler ved når jeg sætter stikkene på til dyserne.
HDi motorene er gode ja men vi har altså skiftet nogle stykker på 407'er.
-
Hvad er det for en metalkant du mener , returløbet er da en plastik stuts der sidder oven i toppen af dysen med en låseclips
-
ja der hvor låseklipset sidder er jo en metal studs og rundt om kanten bobler..
-
OK er det mellem ringen og stutsen der sidder en O-ring eller er det mellem ringen og plastkappen med teksten ?
-
mellem metal studsen og plastkappen med dyse nr.
-
Kan det være defekte og utætte dyser?