Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: mhras efter 20. Februar 2012, 11:26
-
Hej med jer!
Jeg har for ikke så længe siden købt mig en Peugeot 406 TS4, årgang 2000.
Nu er den begyndt at drille og jeg synes ikke rigtig at jeg kan finde svaret i manualen.
STOP-lampen lyser når jeg har kørt ca. 30 - 45 minutters kørsel, og det er både by kørsel og motorvejskørsel når det sker. Men er det måske fordi den er blevet FOR varm?
Ved ikke om dette hænger sammen (jeg har intet forstand på biler, må jeg hellere lige fortælle), men temperatur-måleren som sidder til højre for speed'o-meteret kommer ikke over 70...! Og det har den ikke gjort noget tid. Men i det at STOP-lampen lyser, så går temperatur-måleren ned på 0.
Jeg kører selvfølgelig ind til siden og stopper bilen. Når jeg så har ventet et par minutter, så kan jeg tænde den igen og køre videre. Og så kan det komme igen 30-45 minutter senere.
Olie og kølervæske er tjekket og det var som det skal være.
Har I en ide om hvad det kan være?
På forhånd tak
-
mhras skrev:
Hej med jer!
Jeg har for ikke så længe siden købt mig en Peugeot 406 TS4, årgang 2000.
Nu er den begyndt at drille og jeg synes ikke rigtig at jeg kan finde svaret i manualen.
STOP-lampen lyser når jeg har kørt ca. 30 - 45 minutters kørsel, og det er både by kørsel og motorvejskørsel når det sker. Men er det måske fordi den er blevet FOR varm?
Ved ikke om dette hænger sammen (jeg har intet forstand på biler, må jeg hellere lige fortælle), men temperatur-måleren som sidder til højre for speed'o-meteret kommer ikke over 70...! Og det har den ikke gjort noget tid. Men i det at STOP-lampen lyser, så går temperatur-måleren ned på 0.
Jeg kører selvfølgelig ind til siden og stopper bilen. Når jeg så har ventet et par minutter, så kan jeg tænde den igen og køre videre. Og så kan det komme igen 30-45 minutter senere.
Olie og kølervæske er tjekket og det var som det skal være.
Har I en ide om hvad det kan være?
På forhånd tak
Har du tjekket hvad den skriver i info displayet? Der plejer den gerne at skrive, hvorfor stop lampen lyser. Det er ikke sådan at den blinker? Altså stoplampen?
-
hej
vores manglede kølervæske der sider vist også en føler på beholder den kan være kaput det var min prøv at afmonter stik på føler og se hvad der sker ( på eget ansvar forståes) jeg kørte en uge uden den.
du skal ikke tage den ud af beholder så tømmes den det skal lige siges vores er en 307 men mon ikke det er lidt det samme.
-
sgt skrev:
mhras skrev:
Hej med jer!
Jeg har for ikke så længe siden købt mig en Peugeot 406 TS4, årgang 2000.
Nu er den begyndt at drille og jeg synes ikke rigtig at jeg kan finde svaret i manualen.
STOP-lampen lyser når jeg har kørt ca. 30 - 45 minutters kørsel, og det er både by kørsel og motorvejskørsel når det sker. Men er det måske fordi den er blevet FOR varm?
Ved ikke om dette hænger sammen (jeg har intet forstand på biler, må jeg hellere lige fortælle), men temperatur-måleren som sidder til højre for speed'o-meteret kommer ikke over 70...! Og det har den ikke gjort noget tid. Men i det at STOP-lampen lyser, så går temperatur-måleren ned på 0.
Jeg kører selvfølgelig ind til siden og stopper bilen. Når jeg så har ventet et par minutter, så kan jeg tænde den igen og køre videre. Og så kan det komme igen 30-45 minutter senere.
Olie og kølervæske er tjekket og det var som det skal være.
Har I en ide om hvad det kan være?
På forhånd tak
Har du tjekket hvad den skriver i info displayet? Der plejer den gerne at skrive, hvorfor stop lampen lyser. Det er ikke sådan at den blinker? Altså stoplampen?
Den tempmåler du omtaler er det til kølevand eller olie ?
-
Hej - og mange tak for jeres inputs.
Jeg tager dem lige fra toppen:
Har du tjekket hvad den skriver i info displayet? Der plejer den gerne at skrive, hvorfor stop lampen lyser. Det er ikke sådan at den blinker? Altså stoplampen?
Den kommer slet ikke med noget, desværre. Som sagt er jeg en rigtig tosse til biler, og for et par uger siden kom den også med STOP-lampen. Der stod noget med "cool ingine" i displayet. Men der skulle bare olie på...pinligt!
Så nej - ingen advarsler om dette, desværre.
Den tempmåler du omtaler er det til kølevand eller olie ?
Den til højre er kølervæsketemp. Så måske måleren der er røget...?
Igen - tak for jeres tid! :)
Mvh
Mikkel
-
Hvis den skriver " coolant level too low " så er det kølervæsken der er for lav eller fejl på føleren , det fænomen optræder somregel når bilen er kold og forsvinder når væskestanden stiger sammen med tempraturen