Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: jbnkap efter 28. Februar 2012, 20:56
-
Min Peugeot 407SW 2,0 benzin årgang 6 måned 2007 kørt 168000 km, jeg kørte og satte bilen i 5 gear ved ca 70 km i timen og satte fartpiloten til og lidt efter røg den op i omdrejninger unden nogen form for varsling var femte gear væk kan godt sætte gearstangen i femte men intet sker efter udkobling bilen er som om den er i frigear. nogen som kan sige mig hvad der kan være sket og evt. et link til tegninger over gearkassen.
Mvh. ham uden femte...:(
-
5 Gear kan laves udefra ved at tage blik dækslet af de muligheder der er kan være møtrikken er gået løs i enden , strålerne er revet af på aksel / hjul eller de små tænder på skiftering og hjul er slidt af
det er noget du kan se hvis du tager dækslet af kræver kun olie af og inderskærm tages ud så kan man komme til dækslet
-
Min 407 1,6 hdi sender rystelser fra 5. gear til hele bilen, og gearstangen bevæger sig 5 cm når man træder på/slipper speederen. Vil dette sandsynligvis bare skyldes en løs møtrik?
Kan KHJ eller en anden oplyse hvor lang tid det ca. vil/bør tage for et værksted, og hvad et Peugeotværksted tager for det?
Er rækkefølgen:
1. (Venstre eller højre?) inderskærm af
2. Tappe gearkasseolie
3. Åbne dæksel til gearkasse
Skal møtrikken bare strammes og så kan man vente på den går løs igen, eller kan der bruges en speciel spændeskive eller anden møtrik?
Skifter man gearkasseolien hvis den er gammel, eller skal den tappede olie bare på igen?
Mvh. Kim, Aarhus
-
Hvis gearstangen flytter sig så tror jeg det er et ophæng det er galt med.
-
Jeg kan oplyse at det på min var møtrikken der var gået løs. Der blev skiftet 5.gearstandhjul og syncromeshen i gearkassen.
Nybo Høje Auto i Holstebro kan anbefales til denne opgave - inkl. udskiftning af et forhjulsleje (inkl. ABS-føler) og nyt gearkasseolie blev prisen på i alt 5500 kr. Han har kun brugt 3,25 arbejdstimer i alt.
Gearkassedele 2300 kr, hjulleje og ABS-føler 1400 kr.
Virkelig rart at slippe af med støjen fra hjullejet og rystelserne fra 5. gear. Til sidst begyndte den at springe ud af 5. gear.
Mvh. Kim
-
Vedr. gearkasse og problemer med samme skete følgende for mig imorges.
Jeg kører og pludseligt kommer koblingspedalen ikke med op fra tæppet (der er nu kun 3 cm. fra top til bund når jeg træder på pedalen). Bilen har ellers trukket fint. Koblingen har ikke fedtet eller noget op til denne situation. Bilen kan ikke sættes i gear når den er tændt (idet koblingen ikke kobler fra) men jeg kan sætte den i gear når motoren er slukket, samt herefter køre bilen i 1. gear når jeg starter den. (bilen køre naturligvis så snart startermotoren kører rundt)
Hvad er der sket inde i min gearkasse/kobling?
-
Har du prøvet at trække koblingspedalen op igen? Min 406 har osse hydraulisk kobling og der hænger pedalen engang imellem. Den skal bare trækkes op, så kører den upåklageligt igen.
-
Ja, den kunne umiddelbart ikke trækkes op.
-
ved godt det nok ikke er det men alligevel, har du kontrolleret din koblingsslavecylinder ? den er ret nem at komme til. min var helt færdig men der var koblingen bare mærkelig.