Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: martin 406 efter 21. April 2012, 07:22
-
hej. jeg har netop lige skiftet kølerblæser på min peugeot. de gamle var defekte og kørte slet ikke så bilen blev varm hvis man var i kø og ligende. nu har jeg skiftet dem med et brugt sæt som er testet og med 6 mdr garenti. der er to blæsere, den ene kan jeg nemt få til at køre bare ved et lade blien stå i tomgang og med AC tændt. men den anden kører ikke. er det meningen at de begge kun skal køre under meget varme forhold? og at den ene kun kører under normale forhold? eller skal de kører på samme tid?
bilen er en 406 3,0 V6 fra 97
mvh martin
-
martin 406 skrev:
hej. jeg har netop lige skiftet kølerblæser på min peugeot. de gamle var defekte og kørte slet ikke så bilen blev varm hvis man var i kø og ligende. nu har jeg skiftet dem med et brugt sæt som er testet og med 6 mdr garenti. der er to blæsere, den ene kan jeg nemt få til at køre bare ved et lade blien stå i tomgang og med AC tændt. men den anden kører ikke. er det meningen at de begge kun skal køre under meget varme forhold? og at den ene kun kører under normale forhold? eller skal de kører på samme tid?
bilen er en 406 3,0 V6 fra 97
mvh martin
Min gamle 406er havde også 2 blæser, de køre samme tid
-
De to blaesere (ae virker ikke) kører samtidig, først på lav hastighed, og ved højere kølevandstemperatur på høj hastighed.
Der sidder tre relaer i en trekantet boks som sidder mellen de to blaesere.
Check disse relaer og deres forbindelser, irer ofte. Hvis ok prøv at tage et relae ud ad gangen og se om begge blaesere så kører.
Du kan checke den defekte blaeser ved at tilslutte den direkte til 12 V.