Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Funken efter 24. Juni 2012, 14:31
-
Som overskriften siger lidt om, jeg har en pug der har sprunget tandremmen, er der håb, eller smadrer den hele pisset?
info:
Peugeot 306
1,9 D (DJY)
1995
Skal jeg igang med at putte et nyt bælte på, eller er den lige til skralderen?
-
Funken skrev:
Som overskriften siger lidt om, jeg har en pug der har sprunget tandremmen, er der håb, eller smadrer den hele pisset?
info:
Peugeot 306
1,9 D (DJY)
1995
Skal jeg igang med at putte et nyt bælte på, eller er den lige til skralderen?
Hvis du er heldig si har den taget en ventil eller to, du skal nok have toppen af for at finde ud af om den er død eller den kan laves for en billig penge.
Du kan også prøve at give den en ny rem, og dreje motoren rundt med hånden, for ikke at splitte mere af:)
-
Så nu da fruen har prøvet at starte bilen efter sit lille uheld, så kan jeg næsten med sikkerhed regne med at den er død?
-
Det afhænger meget af hvor motoren var i sin cyklus da remmen sprang. hvor mange omdr. den kørte med og meget andet. Man kan intet sige med sikkerhed inden toppen er taget af, det at din kone prøvede at starte bilen efterfølgende har nok ikke den store betydning, motoren har sikkert drejet flere omgange inden den stoppede alligevel
Holt
-
mange tak for hjælpen, vi må se hvad der sker :)
-
Da der ikke er mange " bløde dele " kan den knække knastakslen det har jeg set før den ligger i 3 stykker
-
fantastisk... :(
-
Det nemmeste er vel at smide en tandrem på og så se om skidtet kan dreje rundt. Er der nogen der kan give et par hints til hvos mærkerne osv. sidder, så ville det ikke være så tosset :)
-
Gå ind på tolerancedata.com og find din model. Kan sende dig et brugernavn og kode i en privat besked,hvis det var noget?