Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Bille efter 19. Juli 2012, 14:03
-
Endnu engang er min condenser erklæret utæt. Første gang netop da 2 år var gået. Anden gang defekt efter knap 2 år, skiftet på garanti af Peugeot. Nu et år efter er den gal igen. Jeg havde forventet at Peugeot selvfølgelig tog ansvaret for dårlige reservedele på sig, men fik kun at vide at efter ½ år var det mig der skulle bevise at delen var defekt fra starten. Sådan fungerer tingene åbentbart mellem kunder og Peugeot. Men er det også hvad købeloven siger om forhandlerens garantiforpligtelser over for kunderne. Det kan godt blive vanskeligt at bevise at fejlen var der fra starten?
Jeg føler mig rigtig dårlig behandlet.:(
-
Mange kondensere skiftes pga utætheder forårsaget af stenslag osv, men efter et halvt år der dig der skal påvise at en evt fejl var tilstede ved montering; hvilket praktisk talt er umuligt.
-
Jeg oplever faktisk at der er en lille smule køling fra anlæget, så utætheden må være lille. Vil jeg få noget ud af hvis jeg bare nøjes med at påfylde vædske på anlæget? Det støjer godt nok en del, men det er måske til at leve med.
-
Nej du kan ikke bevise fejlen var der fra starten for det var den jo ikke ... ellers havde du nok kørt hen med bilen igen inden for 6 mdr
Men vi giver nu 12 mdr garanti på reservedele , kører du meget motrovejskørsel om vinteren ? det er den saltholdige luft der får den til at tære især bagved ventilatoren da den er længe om at tørre der pga der ikke er nogen luftgennemstrømning og 206 bliver der ikke udviklet mere på så de bliver nok ikke bedre
Grunden til det støjer er fordi der er for lidt væske på , og det kan betale sig at fylde det kommer an på hvor længe den er om at tabe det , hullet bliver nok ikke mindre