Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: lbk efter 07. August 2012, 12:17
-
Køletemperatur svinger meget ved træk af campingvogn
Uden cv er den konstant ca. 85 grader
Med cv kan den komme over 100 grader? når der er lidt op af bakke.
Lige strækninger falder den til ca. 90 grader.
Kølerblæderen starter og stopper som normalt
Kan der være fejl på temperaturføleren eller instrumentet?
Lampen i kølevandstemperatur instrumenter blinker med forskellig frekvens, uanset hvilken temperatur der vises.
I instruktionsbogen er der kun forklaring på fast rødt lys som indikerer for høj temperatur.
Nogen der kan hjælpe?
mvh. Leif
-
Hej.
Jeg har prøvet tilsvarende på min nyerhvervede brugte Peugeot 307, 1,6 benzin - og der var kun problemer, når vi kørte med CV, hvor vi hver gang endte med at tænde for kabinevarmen, umiddelbart forinden den blinkede STOP i displayet.
Startede med at skylle kølesystemet igennem / kontrollerede termostaten / derefter Holtz kølerens - så rigelig med 32% eddikesyre / monterede efterfølgende en 82 graders termostat.
Det hjalp alt sammen lidt, men ej optimalt: Afmonterede så køleren for at kontrollere fri gennemstrømning fra en 5 liter dunk, hvilket viste sig at være et yderst begrænset gennemløb.
Kort proces: Købte ny Valeo køler (til varmt klima) via MISTER-AUTO.DK / pris kr. 602,- Nu kan 307eren klare CV uden at blive overophedet / der er påfyldt ny ufortyndet G12+ kølervæske, hvilket vistnok bevirker et højere kogepunkt.
v h: Niels
-
Hej
Normalt JA ? kan da huske vores 307HDI 05 den var tit op mod den røde felt når den skulle arb , men faldt ned af når blæser startede men lå som regl lidt over midt som jeg husker det ( med CV/ hestetrailer) og lidt bjerge på ferie med CV så var den lun
-
Tak for svarene.
Er der nogen som har erfaring med rød blink i temperatur instrumentet?
mvh. Leif
-
Ved uregelmæssig blinken i lampen ville jeg nok begynde at undersøge føler/ledninger for kortslutning
Holt