Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Pergodt efter 15. August 2012, 23:41
-
Min turbo er blevet utæt. Sjovt nok efter at der er kommet nyt partikelfilter på.
Når den får gas, kan man se der kommer røg ud af den. Udstødningsgassen, ryger lodret op fra turboen og sætter sig på den blanke alu-folie på motorhjelmen. Er meget lidt røg.
Det bevirker at der kommer gas i motorrummet, og klimaanlægget trækker denne gas ind i kabinen. Så klimaanlægget skal sættes over på genvex, før man starter bilen. ellers stinker det i bilen.
Har ikke bemærket at bilen har mistet trækkraft.
Skal turboen renoveres, eller skal der en ny til. Min mekaniker er bange for at der skal en ny turbo til, men kan det nu også passe, for en lille utæthed...!!
-
Er det ikke bare fordi det ikke er samlet ordentligt mellem kat og turbo??
-
Hvis mekanikeren har genbrugt spændebåndene mellem partikelfilter og kat, er det nok derfor. De må ikke genbruges.
Jeg ville nok få det "pakket om" med nye spændebånd og se om ikke det løste problemet.
-
Vil tjekke det med ham, Så må vi se om det er det... :|
-
Det kan også være det ikke er fixeret rigtigt , hvis den spændes fast på motoren først og spændes på turboen bagefter bliver den aldrig tæt ved spændebåndet
-
Det er samlet efter forskrifterne.
Soden kommer ud af turboen på det højre "løbehjul", imellem du to "løbehjul". Det grå "løbehjul, hvor der står Garrett på. Soden ryge op på indersiden ad motorhjelmen, og rammer der hvor hjelmen er beklædt med folie.
Nogen der kan vide hvad det er, efter denne simple beskrivelse....!!!
Kan det passe der skal ny turbo til bare for det, eller kan det være en tætning der kan skidtes. Ny turbo render op i 10kilo, hvis der skal kunne yde garanti efterfølgende.
-
Kan det passe det er wastegate det er galt med. Den sidder under turboen ud imod fronten. Der går en arm fra den, og op til turboen. Vil mene at armen skal bevæge sig når bilen får gas eller slipper gassen. Det gør den ikke. Den rokker sig meget lidt, under en millimeter. Ville mene den skal bevæge sig når man slipper gassen, og lukke overtryk ud af turboen eller lignende. Har ikke så meget forstand på biler....!!
Ligner der er overtryk som turboen ikke kan komme af med, og derved kommer udstødningsgassen ud af turboen det svageste sted, og det er der hvor wastegaten har sin forbindelse ind på turboen...
Ved ikke om ovenstående giver mening, ellers spørg.
-
Er der ikke nogen der ved hvor mange millimeter armen på wastegaten skal vandre når den aktiveres...?