Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Fynbo efter 10. September 2012, 18:38
-
Halløj.
Har fået en udfordring med min bagrudevisker. PUG 306 1,6 '99....:@
Den kører i intervaller på 30 sek. sommetider mindre sommetider mere. Det sker selvom der er slukket på kontakten.:o
Tænder jeg for den kører den som den skal med ca 5 sek. interval. Så kan jeg slukke den, hvorefter den begynder af sig selv efter ca. 10 sek.. Der er ingen system i hvornår og hvor længe den kører..:o
Er det "bare" en ny kontakt eller kan der være andet?:(
Vil lige høre de kloge herinde, inden jeg smider 358,- efter en ny kontakt..B)
-
Jeg tror ikke det er kontakten det er galt med , er intervalrelæet der sidder ved motoren iorden ? , og ledningerne er ikke knækket i gummityllerne ?
-
Prøv at checke visker relæet ved selve motoren, har selv haft oplevet problemer med relæet.
-
Det vil jeg prøve.
Men hvordan kan det være relæet, når der er slukket
på kontakten? Så skulle der jo ikke gå strøm bagud.
Tak for svar..:)
-
Jeg havde problemer med bagrudeviskeren på min 307, ved ikke om informationen er brugbar på en 306, men her er et indlæg om reperationen
http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=6981#22326
Holt
-
Det kunne da godt lyde meget sansynligt, det du skriver.
Vil prøve at "flå" skidtet fra hinanden i weekenden..:D
Tak for svar..
-
Halløj igen..
Jeg har nu haft skilt skidtet ad, men lige meget har det hjulpet.
Kan jeg ligge en lus mellem to ben og derved køre udenom relæet?
Og hvilke to ben skal sluttes for den kører direkte på kontakten ved rattet?
Der er jo to stik der forsyner relæet og motoren. Et gult og et lilla..
-
En betingelse for det kan virke er du kar strøm på en af ledningerne ved tænding og en når kontakten er drejet dvs der skal være strøm på 2 ledninger og der skal være stel
-
Det har jeg. Jeg har prøvet at slutte brun og sort. Men der kører den hele tiden.
Tror bare jeg trækker en ny ledning med en kontakt på, der bryder
strømmen.. Så virker den da i det mindste, bare manuelt og ikke via relæstyring..
Hvad hvis jeg tager stikket ud af armen ved rattet.. Så skulle den jo gerne stoppe, hvis det er kontakten i armen der fejler, eller hvad?
-
Fynbo skrev:
Det har jeg. Jeg har prøvet at slutte brun og sort. Men der kører den hele tiden.
Tror bare jeg trækker en ny ledning med en kontakt på, der bryder
strømmen.. Så virker den da i det mindste, bare manuelt og ikke via relæstyring..
Hvad hvis jeg tager stikket ud af armen ved rattet.. Så skulle den jo gerne stoppe, hvis det er kontakten i armen der fejler, eller hvad?
Nej den strøm der kommer fra tænding kommer fra sikringskassen det er den dder gør den kan selvparkere , hvis du fjerner den har du prøvet og bytte relæet med det til forruden hvis den har interval der relæerne er ens
-
Okay.. Tænkte ikke lige over at det kunne være samme relæ.
Vil prøve at bytte dem og se om det stadig fejler.
Fejler det stadig, kan det vel kun være kontakten i armen, eller?
Tak for input...
-
Nu har snart haft hele kabinen skildt ad.
Hvor F.... sidder det viskerelæ til forrudeviskeren??
kan høre det men ikke finde det.
Sig det er løgn.. Sidder det inde bag ved sikringsboksen?
Det er jo et helvede at komme derind...
Gode fif?
-
Du kan skubbe relæet,incl stik opad,så "falder" det ned og du kan afmontere relæet fra stikket,lidt bøvlet men kan lade sig gøre.