Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: aanonymoss efter 28. September 2012, 09:54
-
Hej.
Hvad er symptomer på en slidt kobling på en 307 t6 1.6 benzin.
Har fået sporet bilen, den blir ved med at ryste i dæk
-
Sævt nedslidte dæk kan også gøre det.
Kan du nærmere bestemme om det er kobling eller dæk der ryster?
F.eks ryster bilen når du kobler helt ud, men s den stadig trille med god fart?
Eller ryster bilen ved igangsættelse når du når koblingspuntket?
-
Se evt også min tråd om relateret emne:
http://www.peugeotclub.dk/html/fusion_forum/viewthread.php?forum_id=2&forum_cat=1&thread_id=7397
-
Det er dæk, de er ik skæve.
Koblingen piber kun når den trædes ned og slippes
-
jeg formoder,at vi taler om rystelser når bilen kører??..og dæk/hjul er selvfølgelig afbalanceret i forbindelse med sporing???
.. og selv om de ikke er skæve(slår fra side til side)..kan de godt være slidt "flade" på visse punkter på dækkene(fx. hvis du har haft hårde opbrems) og så slår de op og ned..hvis det er ved igangsæt /tilkobling den ryster..kan du lave en hurtigt test af,om det er koblingen..træk håndbremse helt og kobl langsomt til,mens du har lidt gas på motoren..slirrer koblingen og kan koblingen slippes helt uden motoren går i stå..ja,så er koblingen HELT færdig..:o
-
Ingen hårde opbremsninger. Bilen går i stå ved det stunt:-)
-
..jamen så tyder det jo på ok kobling..hvad så med støddæmpere/ophæng??:D