Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Klasv efter 13. December 2012, 21:54
-
Jeg har en Peugeot 206 2,0 HDi fra 2002.
Problemet er at når man holder stille og kobler til i første gear, så ryster den en del. Det samme gør sig gældende i bakgear.
Når man så har sat igang og kører derud af, så er der ingen problemer overhovedet heller ikke ved gearskifte.
Problemet er der kun ved igangsætning.
Motorophængene er blevet skiftet uden held.
Har I nogen ideer til, hvad det kunne være?
Tak på forhånd.
-
min 406'er 1,8 har tendens til det samme...
VH Claus
-
Klasv skrev:
Jeg har en Peugeot 206 2,0 HDi fra 2002.
Problemet er at når man holder stille og kobler til i første gear, så ryster den en del. Det samme gør sig gældende i bakgear.
Når man så har sat igang og kører derud af, så er der ingen problemer overhovedet heller ikke ved gearskifte.
Problemet er der kun ved igangsætning.
Motorophængene er blevet skiftet uden held.
Har I nogen ideer til, hvad det kunne være?
Tak på forhånd.
Kunne det være dit svinghjul der er blevet skævt?? Det har man da hørt om før.
-
..tror der skal en ny kobling til ?? :o..kør trygt ud ud til Peugeot og få en diagnose..det koster ingen ting..tilbud til evt. rep.kan du altid indhente senere..forhør dig hos forskellige værksteder,der kan være meget stor forskel på priser :D..mvh. Preben
-
Har sådan en 2,0hdi DoubleMass svinghjul ??
I så fald bliver de tit slidte i vulkaniseringen - det er i hvert fald et udtalt problem på de senere 1,6hdi`ere og giver typisk denne "huggende" igangsætning i 1. gear.
Hos FDM siger man endda at de nye typer svinghjul er "en sliddel" som man må påregne at skulle skifte mindst en gang i bilens levetid, modsat de gamle massive svinghjul, der var stærkere ( og mere ukomfortable ) og - hvis de blev skæve - blot kunne afrettes ( selv om dette jo heller ikke er gratis )
Når svinghjul skiftes bliver udrykkerleje og kobling samtidig skiftet ( som en pakkeløsning ) Det var frygtelig dyrt førhen, men der er efterhånden kommet så meget "masseproduktion" i de udskiftningssæt at det kan gøres et pænt stykke under 10 af de lange - endnu billigere hos Peugeot eller Ctroen i Flensburg.
-
Det er et massivt svinghjul, der sidder på min (går jeg stærkt ud fra)
Hvor vil I anbefale at går rettet et skævt svinhjul op? Den lokale maskinfabrik?
-
Jeg arbejder på en værktøjsfabrik, og har slebet et par stykker for den lokale Mitsubishi forhandler når bremse & koblings forhandleren ikke havde tid, jeg tror prisen blev nogenlunde ens.
Holt
-
Hvad koster sådan en omgang så?
-
Omkring 500 + moms, prøv din lokale bremse og koblingsservice
Holt
-
Super! Siger mange tak.