Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: pug407aut efter 16. December 2012, 14:51
-
jeg har et problem med min 407er, det er en 2.0 hdi fra 2005 motoren er en RHR DW10BTED4 med simens indsprøjtningssystem.
Problemet er at den døde på motorvej, med en lyd som det var en kæde der knækkede og køre med rundt og mangel på diesel.
motor lampe og stop lampe lyser ikke.
Jeg har prøvet at åbne til tandrem og takt kæde, de sider der hvor de skal.
Jeg har afmonteret returslangen, der kan jeg pumpe diesel ud med bolden, men ikke ved at køre på starteren
Sikringeren ser ikke ud til at være sprunget.
Er der nogle der har et bud på hvad det kan være, og er det evt noget man kan se med en tester
-
Hvis du har en "boldt" i motorrummet, så har du ingen pumpe i tanken, og der for vil der ikke komme disel ud når du køre med starten, Jeg har før set en kobling der er "sprunget" i luften og har knust krumtapføleren, og så kan den ikke starte, det er ikke nødvendigvis noget du kan mærke på koblingspedalen
-
AXE1 skrev:
Hvis du har en "boldt" i motorrummet, så har du ingen pumpe i tanken, og der for vil der ikke komme disel ud når du køre med starten, Jeg har før set en kobling der er "sprunget" i luften og har knust krumtapføleren, og så kan den ikke starte, det er ikke nødvendigvis noget du kan mærke på koblingspedalen
der er ingen kobling på bilen
-
Så er det der for :o :D :D :D
-
pug407aut skrev:
AXE1 skrev:
Hvis du har en "boldt" i motorrummet, så har du ingen pumpe i tanken, og der for vil der ikke komme disel ud når du køre med starten, Jeg har før set en kobling der er "sprunget" i luften og har knust krumtapføleren, og så kan den ikke starte, det er ikke nødvendigvis noget du kan mærke på koblingspedalen
der er ingen kobling på bilen
Skal det forstås som du har afmonteret kobling ? eller koblingen er gået i stykker , ØD sensoren måler på svinghjulet og ikke på koblingen , hvordan kan du se taktkæden mellem knasterne står rigtigt ?
-
KHJ skrev:
pug407aut skrev:
AXE1 skrev:
Hvis du har en "boldt" i motorrummet, så har du ingen pumpe i tanken, og der for vil der ikke komme disel ud når du køre med starten, Jeg har før set en kobling der er "sprunget" i luften og har knust krumtapføleren, og så kan den ikke starte, det er ikke nødvendigvis noget du kan mærke på koblingspedalen
der er ingen kobling på bilen
Skal det forstås som du har afmonteret kobling ? eller koblingen er gået i stykker , ØD sensoren måler på svinghjulet og ikke på koblingen , hvordan kan du se taktkæden mellem knasterne står rigtigt ?
det er en automatgear, jeg har kun lætet ventildækslet lidt og kæden køre rundt, man må vel gå udfra at kæden står rigtigt når den ikke har været afmonteret:)
-
Ja ok . men hvad er der galt med bilen lige nu og eller hvad symptomer har den , kører starteren og motoren ikke rundt ?
-
KHJ skrev:
Ja ok . men hvad er der galt med bilen lige nu og eller hvad symptomer har den , kører starteren og motoren ikke rundt ?
Den døde under kørsel, har prøvet at starte igen der kommer ikke liv i den, ikke så meget som et host fra den og den lugter ikke af diesel fra udstødningen
-
Fæl træls oplevelse.
NB: Jeg har ikke megen forstand på dieselbiler ejheller elektronikken i nyere biler, men tillader dog at byde ind med:
Kan det ikke være noget med startspærren, som pludselig "står af" / kommunikationen mellem nøgle og st.spærre (læseenhed) ? # ?
v h: Niels
-
nibka - 307 skrev:
Fæl træls oplevelse.
NB: Jeg har ikke megen forstand på dieselbiler ejheller elektronikken i nyere biler, men tillader dog at byde ind med:
Kan det ikke være noget med startspærren, som pludselig "står af" / kommunikationen mellem nøgle og st.spærre (læseenhed) ? # ?
v h: Niels
Startspæren slår ikke bare fra under kørsel
-
pug407aut skrev:
KHJ skrev:
Ja ok . men hvad er der galt med bilen lige nu og eller hvad symptomer har den , kører starteren og motoren ikke rundt ?
Den døde under kørsel, har prøvet at starte igen der kommer ikke liv i den, ikke så meget som et host fra den og den lugter ikke af diesel fra udstødningen
Jo men jeg ser du skrev der kom en lyd som en kæde sprang , og det er jo ikke godt , lyder den normalt når du forsøger at starte den altså at den ikke farer hurtigere rundt pga kompressionsmangel , har du mulighed at få læst fejl ud på den det kunne måske vise vejen til fejlen , er den med siemens eller Delphi indsprøjtning ?
-
KHJ skrev:
pug407aut skrev:
KHJ skrev:
Ja ok . men hvad er der galt med bilen lige nu og eller hvad symptomer har den , kører starteren og motoren ikke rundt ?
Den døde under kørsel, har prøvet at starte igen der kommer ikke liv i den, ikke så meget som et host fra den og den lugter ikke af diesel fra udstødningen
Jo men jeg ser du skrev der kom en lyd som en kæde sprang , og det er jo ikke godt , lyder den normalt når du forsøger at starte den altså at den ikke farer hurtigere rundt pga kompressionsmangel , har du mulighed at få læst fejl ud på den det kunne måske vise vejen til fejlen , er den med siemens eller Delphi indsprøjtning ?
Det er simens indsprøjtning
nej den fare ikke hurtig rundt, når man slipper starteren igen så kan man mærke at der er modstand fra motoren som normalt.
jeg har ikke adgang til en tester på nuværende tidspungt:(
-
Jeg har så lige fået mig tester.
og der har jeg lige et spørgsmål.
Hvilke parameter skal man gå ud fra når det er brændstoftrykket på tryksiden man skal bruge.
1 brændstoftryk grundværdi (det er på 298 bar når jeg køre den på starteren)
2 eller er det målt brændstoftryk (det er på 16 bar)
korigering dysegenemstrømningsmængde er på 99.74 for alle 4 hvis det har noget at sige
-
så fik jeg lige nærlæst fejl raporten, hvor den kom med følgende fejl da den gik ud under kørsel.
o P1198 : magnetventil for regulering af brændstofmængde
Karakterisering : For lille brændstofmængde
Status : permanent fejl .
Lokalisering : lokal .
Variabler knyttet til fejlen
Motoromdrejningstal : 1504 omdr./min.
indsprøjtningsmàngde : 0.00 mg/slag
kølevandstemperatur : 75 °C
bilens hastighed : 87 km/t
batterispænding : 14.24 volt
motorens stand : tomgang
medløbet tid siden + APC : 1053 sekunde(r)
bràndstoftemperatur : 37 °C
diesel tryk : 110 bar
RCO for brændstoftrykregulator : 38 %
RCO for brændstofmængderegulator : 29 %
diesel tryk referenceværdi : 368.480011 bar
Hovedbremse : Sluppet
Ekstra bremse : Sluppet
kobling : Trykket ind
anmodning om aircondition : ikke aktiveret
motorventilatorgruppe : Inaktiv
tilskudsvarmer indgang 1 : ikke aktiveret
tilskudsvarmer indgang 2 : ikke aktiveret
Er der nogle der har en ide om hvad fejlen evt kan være
-
pug407aut skrev:
Jeg har så lige fået mig tester.
og der har jeg lige et spørgsmål.
Hvilke parameter skal man gå ud fra når det er brændstoftrykket på tryksiden man skal bruge.
1 brændstoftryk grundværdi (det er på 298 bar når jeg køre den på starteren)
2 eller er det målt brændstoftryk (det er på 16 bar)
korigering dysegenemstrømningsmængde er på 99.74 for alle 4 hvis det har noget at sige
Grundværdien og det målte skal ligge tæt op af hinanden altså ca 300 bar , hvis du kun har 16 bar starter den ikke du skal minimum ha omkring 200 bar før den går i gang , jeg ved godt at det kan svine lidt men du kan lige lidt klude prøv og tag returslangerne af dyserne oppe i topen og kør med starteren er der en hvor der står en stråle op af er den ikke tæt og årsagen til dit tryk er lavt og den ikke starter
-
KHJ skrev:
pug407aut skrev:
Jeg har så lige fået mig tester.
og der har jeg lige et spørgsmål.
Hvilke parameter skal man gå ud fra når det er brændstoftrykket på tryksiden man skal bruge.
1 brændstoftryk grundværdi (det er på 298 bar når jeg køre den på starteren)
2 eller er det målt brændstoftryk (det er på 16 bar)
korigering dysegenemstrømningsmængde er på 99.74 for alle 4 hvis det har noget at sige
Grundværdien og det målte skal ligge tæt op af hinanden altså ca 300 bar , hvis du kun har 16 bar starter den ikke du skal minimum ha omkring 200 bar før den går i gang , jeg ved godt at det kan svine lidt men du kan lige lidt klude prøv og tag returslangerne af dyserne oppe i topen og kør med starteren er der en hvor der står en stråle op af er den ikke tæt og årsagen til dit tryk er lavt og den ikke starter
Jeg går ud fra at det er de ca 4mm tykke slanger, der går på det T-stykke der går ud fra dyseren.
Skal jeg så tage slangeren af på højre og venstre side af dyseren.
-
Ja det er de tynde slanger , pas på ikke at knække dem når du tager slangerne af T stykkerne , det bedste er at tage clipsen der holder T stykket i dyserne og trække det op så du kun har et hul i dysen så ved man at olien kun kommer fra dysen og ikke fra retur fra de andre , en dyse på HDI som er ok kommer der næsten ikke noget olie op , derimod hvis den ikke er det vil det strømme mere eller meget og så falder trykket på hele systemet
normalt bruger man 4 måleglas man hænger og der om der er en der skiller sig væsentlig ud fra de andre , det kan være den fylder 100ml 4 gange hurtigere end på de 3 andre , nogen gange står olien op i en 30 cm stråle
-
KHJ skrev:
Ja det er de tynde slanger , pas på ikke at knække dem når du tager slangerne af T stykkerne , det bedste er at tage clipsen der holder T stykket i dyserne og trække det op så du kun har et hul i dysen så ved man at olien kun kommer fra dysen og ikke fra retur fra de andre , en dyse på HDI som er ok kommer der næsten ikke noget olie op , derimod hvis den ikke er det vil det strømme mere eller meget og så falder trykket på hele systemet
normalt bruger man 4 måleglas man hænger og der om der er en der skiller sig væsentlig ud fra de andre , det kan være den fylder 100ml 4 gange hurtigere end på de 3 andre , nogen gange står olien op i en 30 cm stråle
Ok det vil jeg prøve at kikke på i morgen når der bliver lyst igen
-
Forst ville jeg skifte brændstoffilter til sikerheds skyld og på grund af brændstoftryk mangel.
Det er bedst at du kører bilen til en som har forstand på det.
-
Jeg har nu fundet ud af dysse 1 har tilbageløb, så er det jeg har et spørgsmål.
kan man blænde tilbageløbet på dyssen for at udlukke at det ikke er skidt fra en defekt HP pumpe
-
pug407aut skrev:
Jeg har nu fundet ud af dysse 1 har tilbageløb, så er det jeg har et spørgsmål.
kan man blænde tilbageløbet på dyssen for at udlukke at det ikke er skidt fra en defekt HP pumpe
Hvis der kommer meget olie op fra dysen på retursiden kan du ikke gøre noget andet skifte dysen de 200 bar du mangler er måske dem der render ud af returen og så kan den ikke lave tryk , det bedste var hvis man kunne blokere højtryksrøret med en nippel eller lign for at se om trykket kommer op og bilen så starter , selvf vil den gøre det på 3 cyl men det kan den også den går bare ujævnt og fejlen vil være lokaliseret
-
Så køre dyret igen, 4 dysser blev skiftet og 4300 kr fatigere:)