Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: kempf83 efter 03. Januar 2013, 20:16
-
hej igen igen :)
min 407 1,6 hdi har lige fået skiftet turbo da den døde sidste onsdag nu har jeg hørt fra andre mekaniker at grunden kan være fordi olie kanalerne stopper til og sigen bliver lukket så der ikke kan komme olie igennem så man skal lave en rense prosesse med at køre olie igennem et par gange og afmontere bunkaret og rense siggen ? nogle der kender til dette??
-
Hej
Jammen har de ikke renset rør og si ifm turboskift?
-
jeg har selv skiftet den og først lige fået den information i dag kender du til denne metode må du meget gerne dele den skal man skifte turbo røret til tryk siden jeg har renset intercoleren og slangerne det det vi gør på lasbiler da jeg er mekaniker på lidt stører biler ved jeg ikke så meget om små hi hi
-
du skal også kontrollere om dyserne ikke sider løse.. da det kan give det problem at dieslen bliver blandet med olie og det gør at motorolien bliver alt for tyk og sigen samt olietrykrør bliver tilstoppet så turboen ikke bliver smurt har selv lavet et par turbo begrund af det..
-
Du skal komme ny olie på og en rense additiv hældes i olien + nyt filter motoren skal gå med ca 1500 omdr i 15 min ved en olietemp på 80 gr eller mere , den procedure skal køres igennem 3 gange , afmont bundkar og udskift oliesi , udskift rør til turbo med nye banjobolte , saml bilen igen udskift vacumpumpe til bremseforstærker , eller køb en gammel og brug medens der renses med additiv i olien og monter den samme igen med ny pakninger og den si der sidder i , det er nogenlunde sådan
de 3 olierens kan du købe originalt som et godkendt produkt som virker , så lad vær og se om du kan få det ved thansen / FTZ / mekonomen fordi de er 10 kr billigere med det , du kan godt bruge en billig olie til renseproceduren og bruge total 5-30 til slut