Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: BentV efter 06. Januar 2013, 19:43
-
Hej
Jeg er begyndt at hænge med røven med min peg 306 st. car fra 98
den kniger og knager som en gammel dør med bagenden når jeg sætte lidt vægt ind eller ud af vognen.
så ville høre om jeg kan nøjes med at skifte torsionsstænger på den eller der skal mere til ?
-
Den hedder 100% sikker en ny eller renoveret bagbro, der er kommet vand ind til nålelejerne i svingarmene, og alt er rustet til ugenkendelighed derinde.
Holt
-
okay tak kender du nogle steder hvor man kan få billig og gode bagbro og er det noget en gør det selv mand kan lave ?
-
Hej
Har prøvet det samme på en 405, det var en komplet "ny" bro fra den lokale hugger. Om det er gør det selv arbejde, hmm ikke noget jeg ville begynde på, kan godt være jeg er pivet. Kræver i hvert fald en lift.
Der er en hugger et sted i dk, der har specialiseret sig i renoverede bagbroer til Peugeot. Kan ikke huske hvilken det er. Men der nok en anden der kan fremtrylle et link
-
Der er et par firmaer der reklamerer i DBA og G&G, jeg kender ikke nogen af dem, da jeg selv har renoveret til min gamle 405 (fordelen ved at være maskinarbejder med adgang til alverdens maskiner) hvad angår skift mener jeg en gør-det-selv mand sagtens kan klare den opgave, på en 405 med skivebremser kunne man hænge hele bremsesystemet op i vangerne så man ikke skulle løsne en eneste bremseforbindelse, hvorvidt det samme er gældende på en 306 ved jeg ikke. Med bagenden på bukke kan man sænke bagbroen ned med en værkstedsdonkraft, det er dog nødvendig med en hjælper til at styre/støtte bagbroen under demontage/montage.
Holt