Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: strada efter 19. Januar 2013, 16:02
-
Hvad kan der være galt ?
-
Hej
Defekt starter, går måske ikke i indgreb med startkrans.
-
Hej. prøv om du kan give starteren et slag evt. en hammer samtidig med at der er en person der drejer startnøglen.
-
Her er princippet i en startermotor spolen øverst (solenoid) trækker tandhjulet ind i startkransen på dit svinghjul når du prøver at starte bilen. Hvis tandhjulet er beskadiget eller blokeret så den ikke kommer i indgreb, snurrer starteren uden motoren tørner. Hvis den er blokeret af snavs og gammel stiv fedt i denne kulde kan et par slag mens man drejer nøglen få bilen startet, men det er uholdbart i længden
(http://i253.photobucket.com/albums/hh64/kristianholt/starter20motor_zpscd41ea0c.gif)
Holt
-
Tak for svar og tegning. Starteren kan man ikke komme til uden videre så vidt jeg kan se...
Den tager lige ved i et split sekund i 1ste start forsøg.
-
Holt skrev:
Hvis den er blokeret af snavs og gammel stiv fedt i denne kulde
Efter at have "banket" starteren det meste af formiddagen uden held (minder mig frygtelig meget om min gamle MG), slog det mig lige med dine ord "frossen fedt".
Jeg lagde en varmeblæser lige under starteren og tænkte at det må kunne tø fedtet op - hvis det er det der er årsagen. Efter en halv times varme startede bilen :)
-
Mekanikeren kiggede på starteren i dag og konstaterede åbenbart at den var slidt i lejet og derfor skulle skiftes. Syntes ikke det er særlig langt den har holdt med 137000 km kørsel og 80 km til arbejde hver dag = ikke ret mange start/stop.
-
Hej
Nej det var ikke langt, normalvis mener jeg også en starter holder noget længere.