Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: futtemis efter 21. Januar 2013, 10:46
-
Hej igen.
Nu har jeg denne skønne Ts6 fra 2004, har så købt en skadet Ts6 fra 2003 med automatgear, og ville da noget så gerne have den gearkasse i min egen.
Er det større ombygning at lave det, skal lige siges jeg er mekaniker, og roder meget bil, så mangler ikke gå på mod :)
Eller er det nemmere at tage motor/gear og flytte om ? ville bare gerne beholde min egen motor, da den kun har kørt 142,000.
Mvh
Brian P.
-
futtemis skrev:
Hej igen.
Nu har jeg denne skønne Ts6 fra 2004, har så købt en skadet Ts6 fra 2003 med automatgear, og ville da noget så gerne have den gearkasse i min egen.
Er det større ombygning at lave det, skal lige siges jeg er mekaniker, og roder meget bil, så mangler ikke gå på mod :)
Eller er det nemmere at tage motor/gear og flytte om ? ville bare gerne beholde min egen motor, da den kun har kørt 142,000.
Mvh
Brian P.
Den eneste forskel der er på auto og man gear, er svinghjulet er støre på en med auto gear og så er der hvis et mellem stykke mellem motor og gearkasen du skal bytte ud med det fra donor bilen, du skal også have den store klump til ledningsnet med fra donoren da det ikke er det samme
-
Så ved jeg da hvad jeg skal lave :)
Takker for svaret ;)
-
der er selvfølgelig styringen til gearkassen og nok også motorstyringen eller andet software på motorstyringen du har i bilen
-
Dertil kommer selvfølgelig pedaler og gearskift, men når man har en donor er det ikke så galt, jeg har selv gjort det modsatte med en 405, der skulle farven på indtræk også passe da beklædning ved gearstang er indfarvet. Motorstyringen/bsi boksen kan sikkert ændres til automatgear med PP2000 tester
Holt
-
Ja der er jo de div bokse, men regner med at smide den til peugoet når den er samlet og køreklar igen, hvis der er noget der skal laves om i noget styring.
Men ellers lyder det da ikke til at være den vilde ombygning :)