Peugeot Club Danmark

Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: pug407aut efter 01. Februar 2013, 13:25

Titel: diesel dyser
Indlæg af: pug407aut efter 01. Februar 2013, 13:25
Jeg har lige nogle spørgsmål vedrørende diesel dyser.

1. hvis jeg køre med CL4, kan jeg skifte 1-2 af dem til CL5 dyser uden det giver de store problemer?

2. når jeg skifter til en anden type dyse, og de så skal telekodes, kan jeg så gøre det på auto eller skal jeg gøre det for hver dyse når det er 2 forskelige typer?

3. er det meget nødvendig at frese sædet til dyseren i cylinderen (der hvor kober skiven skal side?

4. tæler man dyseren fra venstre set forfra
Titel: RE: diesel dyser
Indlæg af: KHJ efter 01. Februar 2013, 23:22
Citér
pug407aut skrev:
Jeg har lige nogle spørgsmål vedrørende diesel dyser.

1. hvis jeg køre med CL4, kan jeg skifte 1-2 af dem til CL5 dyser uden det giver de store problemer?

2. når jeg skifter til en anden type dyse, og de så skal telekodes, kan jeg så gøre det på auto eller skal jeg gøre det for hver dyse når det er 2 forskelige typer?

3. er det meget nødvendig at frese sædet til dyseren i cylinderen (der hvor kober skiven skal side?

4. tæler man dyseren fra venstre set forfra


Jeg tror godt du kan køre med begge klasser  , men det korrekte er de er ens    , dyserne kodes en af gangen  med det nummer der står på den  det kan testeren ikke se    , du skal ikke fræse noget   det skal bare være rent  for koks og sod   ,  cylinder  4 er den ved tandremmen
Titel: RE: diesel dyser
Indlæg af: pug407aut efter 02. Februar 2013, 09:02
Citér
KHJ skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Jeg har lige nogle spørgsmål vedrørende diesel dyser.

1. hvis jeg køre med CL4, kan jeg skifte 1-2 af dem til CL5 dyser uden det giver de store problemer?

2. når jeg skifter til en anden type dyse, og de så skal telekodes, kan jeg så gøre det på auto eller skal jeg gøre det for hver dyse når det er 2 forskelige typer?

3. er det meget nødvendig at frese sædet til dyseren i cylinderen (der hvor kober skiven skal side?

4. tæler man dyseren fra venstre set forfra


Jeg tror godt du kan køre med begge klasser  , men det korrekte er de er ens    , dyserne kodes en af gangen  med det nummer der står på den  det kan testeren ikke se    , du skal ikke fræse noget   det skal bare være rent  for koks og sod   ,  cylinder  4 er den ved tandremmen

ok tak.
det bliver nu ikke noget problem med 2 forskelige dyser, da det lykkedes mig at finde 4 stk af samme type til en pris af 160 pund samlet for alle 4 incl levering