Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: Ole Edslev - 407 efter 07. Februar 2013, 17:01
-
Jeg har for tiden lidt problemer med Servo væsken,
Den skummer og efter kort tid skal jeg hælde nyt på.
Jeg har denne besked som jeg benytter mig af:
Servo!
Måske den skal luftes ud? Fyld beholder godt op. Og start bilen. Kørt rattet til højre og hold i bund.. Kør rattet til venstre og hold i bund. Så den knurre når du drejer i bund til hver side. Gør det indtil det ikke bobler ude i beholderen mere. Den er vel ikke utæt nogen steder?
-
Det skummer fordi der er luft i olien det er noget der opstår på nogle om vinteren det du gør er rigtigt nok sådan set men hvis du løfter forhjulene på en lift eller donkraft så drejer du som du skriver det der går galt er motoren må ikke startes det skal gøres medens pumpen står stille ellers bliver den ved at piske olien ,, det er noget der godt kan tage op til en time inden luften er kommet ud af olien men bare olien står i fred og ro samler den sig også og så start udluftningen efter en nats stilhed held og lykke
-
lysne dine Mancheter på tandstangen formentlig utæt der ude. har jeg set rigtig mange gange og desvære er det dyrt da det er en ny tandstang..
-
Ole Edslev - 407 skrev:
Jeg har for tiden lidt problemer med Servo væsken,
Den skummer og efter kort tid skal jeg hælde nyt på.
Jeg har denne besked som jeg benytter mig af:
Servo!
Måske den skal luftes ud? Fyld beholder godt op. Og start bilen. Kørt rattet til højre og hold i bund.. Kør rattet til venstre og hold i bund. Så den knurre når du drejer i bund til hver side. Gør det indtil det ikke bobler ude i beholderen mere. Den er vel ikke utæt nogen steder?
jeg har fået gjort det samme med min da den havde det med at fedte ud fra udluftningshulet i propen.
og når du tjekker om der er nok olie på så gør det med startet motor, der skal den stå som minimum på max
-
Jeg siger tak for svarene!
Især det gode råd fra KHJ, som jeg er glad for, og de kommentarer du har, det lyder som du er en rigtig mekaniker der har forstand på motorer, jeg kan huske at de hos Peugeot havde den ind og vi gik og ventede på at den kørte i lang tid, før at det var i orden. Og du har ret i at det er især om vinteren, for sidste år ordnede jeg det selv med succes.
Men du har glemt kommaer, så jeg gentager den gode opskrift på Servolie problemer.
Det skummer fordi der er luft i olien, det er noget der opstår på nogle om vinteren, det du gør, er rigtigt nok sådan set, men bedre hvis du løfter forhjulene på en lift eller donkraft, og så drejer du som du skriver.
Det der går galt er: Motoren må ikke startes, det skal gøres medens pumpen står stille, ellers bliver den ved at piske olien.
Det er noget der godt kan tage op til en time inden luften er kommet ud af olien, men bare olien står i fred og ro, samler den sig også og så start udluftningen efter en nats stilhed, held og lykke.
-
Ja det med komma og punktum var heller ikke godt i skolen så det bliver nok ikke bedre :D :p
-
Hej
Øvelse gør mester. :)