Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: 306rfv efter 17. Februar 2013, 14:10
-
Min 2.0 306 st car er en moden dame fra 1999, men kører rigtig godt (hvorfor laves den ikke mere?). En af de mindre skavanker er, at kabineventilatoren skramler lidt, når motoren startes og lidt tid efter; derefter hører lyden op. Der blæses fint og mærkbart på position 3 og 4 ( evt også på 1 og 2, det kan jeg bare ikke høre).
Er det tiden og udgiften værd at skifte kabineventilatoren?
Det er en model uden klimaanlæg.
Det er trods alt en udgift på 2.000 kr eller mere, alt efter om jeg selv skrifter den eller får værkstedet til det. Jeg har aldrig taget den venstre beklædning af, som den sidder under.
-
Og så er det den højre beklædning i passagersiden, den sidder under. Sorry!
-
Hej
Kunne det evt tænkes at det var et blad der havde fundet vej ind i blæser. Det har jeg haft i min, men det forsvandt af sig selv igen efter noget tid.
-
og ellers køb den brugt hos en hugger..
-
Sidder gitteret 2 ikke under motorhjælmen, hvis du fjerner det burde du kunne rense blæseren for skidt, ellers er blæseren ganske nem at skrue af inde fra kabinen når beskyttelsespladen er fjernet. En defekt blæser bør aldrig være grinden til at skrotte en ellers velkørende bil
(http://i253.photobucket.com/albums/hh64/kristianholt/blaeligser306_zps12792024.png)
Holt
-
Tak for fine svar. :)
Bladene er jeg blevet kvit på et par lange ture, gætter jeg på. Eller rettere, nogle af blæsermislydene, der lød som blade, er allerede væk.
Måske skal jeg kigge under frontristen og fjerne resten af snavset og så se tiden lidt an.
Min håb er, at nogle erfarne PEU-folk ved, om det med blæseren, der skramler ved start, evt. bliver værre, for så er der ikke noget at betænke sig på mht. udskiftning.
En anden skavank er varmen i bagruden, der har det med at gå død. Det er normalt lidt mere kompliceret end bare en sikring?
-
Hej
Hvis elbagruden virker periodisk, er det jo sikkert en løs forbindelse et sted. Evt. ved gennemføringen til bagklappen.
306rfv skrev:
Tak for fine svar. :)
Bladene er jeg blevet kvit på et par lange ture, gætter jeg på. Eller rettere, nogle af blæsermislydene, der lød som blade, er allerede væk.
Måske skal jeg kigge under frontristen og fjerne resten af snavset og så se tiden lidt an.
Min håb er, at nogle erfarne PEU-folk ved, om det med blæseren, der skramler ved start, evt. bliver værre, for så er der ikke noget at betænke sig på mht. udskiftning.
En anden skavank er varmen i bagruden, der har det med at gå død. Det er normalt lidt mere kompliceret end bare en sikring?