Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: rlesemann efter 17. Februar 2013, 19:27
-
Hejsa
Jeg skal have flået toppen af min 806 2,0 fra 95...
Den bløder voldsomt fra toppen og der er lidt Mayo i oile påfyldningen, jeg skifter tandremmen når den er skældt af alligevel.
hvad skal jeg spænde momentet med? i hvilken rækkefølge? noget speciel jeg skal være ops på? Er klar over det ikke er bare lige, har dog prøvet det et par gange på et par opel, omhyggelighed og tolmodighed er vel nøglen til den lille week opgave, eller hvad mener i andre, skal jeg holde snitterne væk, eller gå i krig???
nogle der ved hvad motortyben heder?
René
-
Er det en 8 eller 16 ventilet , motorkoden står i stel nr prøv og kom med den
-
Det er kun 8 ventiler på den, kan ik forstille mig der er plads til 16 i det smalle hus.
stel nr er VF3221RB212041190.
Håber du kan bruge det til noget, så jeg kan komme videre med slæden:)
-
Du skal spænde det i 3 trin først 3,5 kg anden 7,0 kg og sidst drejes bolten 180 gr ( halv omgang ) der er ingen efterspænding
der er takthul i remskive og knasthjul takt den inden du adskiller den og sørg for den er taktet inden du lægger toppen på pga de ventiler der står åbne
motoren er en XU10J2
-
Takthul??? er det mærker eller et hul til en bolt?
7 kg er vel ca 69 n/m?
og så lige det sidste? Toppen, spændes over kryds eller rundt om, start fra midt?
Tak for hjælpen:p
René
-
Det er huller begge steder 8mm er nok ikke helt ved siden af
du starter inde på de 2 midterste bolte og kører ud i spiral
-
Hjælp mit remhjul sidder voldsomt fast, skal jeg flå til eller er det lings gevind???