Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: kimlk efter 26. Februar 2013, 12:01
-
Hej
Jeg har lavet et indlæg for noget tid siden vedr. min 406 1,8 der kører mærkeligt/ujævnt ud af landevejen.
Men er der virkeligt ingen der kan hjælpe?????
mvh. Kim
-
det kan godt skyldes indsugningsspjællet, lidt svært at sige lige når man læser indlæget.
-
Er det en benzin model ? Har du haft alle 4 tændrør ude og kikke på dem ? Ser de end ud ?
-
Hej, Jeg er den lykkelige ejer af en Peugeot 406 1,8 XS4 fra 2003 (116hk)
men jeg har et problem som jeg ikke kan komme til livs. Bilen "hakker" når jeg kører i jævn fart 80-90 (meget tydeligt ved 50 i 4. gear)
når jeg gi´r gas er det som om den "drukner" men så alligevel ikke.
Jeg har skiftet tændrør, olie oliefilter, MAP sensor, tomgangsventil. Testet kulfilter fra benzintanken, skiftet bagpotte.
motorlampen lyser ikke når den gør dette.
Jeg håber jeg er kommet til det rette sted her for at få hjælp.
-
som tillæg kan jeg sige at der var et hul i min indsugningsmanifold, men det er lavet så det er ikke falsk luft, og jeg har haft en OBD tester på den og den forreste lambdasonde regulere (men jeg ved ikke om den kan regulere, men regulere forkert eller om en lambda sonde enten virker eller ikke virker) den bagerste lambdasonde regulerede også, så min kat er ikke verdens bedste, men forureningsniveauet var lige på det tilladte.jeg har også renset indsugningen med indsugningsrens, og den har fået op til flere systemrens, ventilrens og indsprøjtningsrens. EGR ventilen er også blevet renset og tændingsbroen burde også virke (jeg har haft en anden på den for at se om det gik væk, men det var det samme)... så jeg er HELT på bar bund... og jeg kan blive ved med at skifte dele uden at ane om det hjælper, og det koster...
-
er der SLET ingen kloge hoveder her???:o
...
-
Nu har du jo startet en tråd mere om det samme problem, så lad os lige linke til den oprindelige tråd :)
http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=7944
Som jeg skrev, så har jeg også ledt med lys og lygte efter ligesindede, men vi er åbenbart de eneste 2, der bølvler med det problem ellers er vi bare de eneste, der er for nærige til at smide den til Peugeot, så de kan hygge sig for vores penge :)
Jesper
-
her er sgu ikke megen hjælp at hente....:(
-
kimlk skrev:
her er sgu ikke megen hjælp at hente....:(
Hvad med katen hvor gammel er den
Det var nok en god ide at få en rigtig tæster på den, for at læse fejl ud og visning af noget live data under kørsel
Det er næmere at stille en diagnose på en fejl hvis man har køretøjet i hånden:)
-
som jeg har skrevet lidt før, så har jeg haft en tester på den og alt ser rigtigt ud, på nær min kat, men som dog holdte sig inden for forureningsgrænsen.......:|
-
kimlk skrev:
som jeg har skrevet lidt før, så har jeg haft en tester på den og alt ser rigtigt ud, på nær min kat, men som dog holdte sig inden for forureningsgrænsen.......:|
Hvis det er en universal tæster du har brugt så er der stor sandsynlighed for at den ikke ser alle fejlene
-
det ER en "universal tester" men jeg tvivler nu på at peugeot kan se mere med deres tester end min lokale mekaniker, han plejer at købe "state of the art" udstyr til sit værksted. Der er åbentbart ingen der har hørt om dette problem før, så jeg må nok have fået en mandagsbil.....:(
-
Hej.
På dette forum er der kvalificeret hjælp at hente, men det kræver at man gør sit forarbejde..
Hvis du har haft en pp2000 tester på og har lavet parameterudlæsning. Så kommer der svar. Det handler om den for eksempel kan vise den rigtige aktuelle vandtemperatur og sådan noget. Du skal finde ud af hvad det præcis er for en tester der har været på. Dem der virkelig ved noget (ikke mig) de svarer når du har lavet dit forarbejde.
mvh
-
Det kan vel ikke være helt fra starten af : Virker din benzinpumpe optimalt , er benzinfilteret rent ? Kan der være noget skidt i tanken ? Der findes urenheder som periodevis spærre for benzin tilførslen.
Selv havde jeg engang et drilsk problem og det var en bøjet strømfordeler aksel, så hver sin cylinder fik hver sin gnist mængde. Kontroller hele tændings systemet fra start til slut .
Mange hilsner Thomas.
-
kære peugeot-folk
Så er problemet løst.
Min Katalysator var stoppet helt til, nu er der monteret en ny til 1550dkk. leveret med certifikat, fra tyskland, nu kører den PERFEKT, det gav også lige et par ekstra km/l, så nu ligger jeg og kører 14 ved blandet kørsel.
-
Fedt kimlk, det glæder mig at høre, så er det nok også det jeg skal have prøvet :)
Må jeg spørge hvad der fik dig på sporet ?? Og hvordan konstaterede du det ?
Jesper
-
JR Peu406geot skrev:
Fedt kimlk, det glæder mig at høre, så er det nok også det jeg skal have prøvet :)
Må jeg spørge hvad der fik dig på sporet ?? Og hvordan konstaterede du det ?
Jesper
Hvis der ikke er noget trækkraft somom den er ved at gå ud, det får den så til at smide luften ud mellem kat-forrøret og udstødningsmanifolden.
det kan være en måde.
-
faktisk vil jeg sige at den måde som jeg opdagede det på var ved at blokere min EGR ventil med en plade, så holdte "hopperiet" op, men trækkraften manglede stadig.. Når jeg så tog pladen ud igen så der var "aktiv" EGR igen så begyndte "hopperiet" med det samme. Så kan det kun være 1 ting i min lille verden. for højt tryk i udstødningen.
Da jeg allerede havde skiftet bagpotten kunne jeg udelukke den, så var der kun KAT og mellempotte, mellempotten så fin ud men det hjalp gevaldigt at skifte katten:)B)