Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: jimmyj efter 01. Marts 2013, 17:43
-
Hej
Min 206 1,4 hdi fra 203 er begyndt at sige en træls lyd. Periodisk tikker den kraftigt fra motoren under acceleration, ofte værst når den er kold. Lyder fint i tomgang men kan nogengange også høres ved kørsel med jævn fart. Hvad kan det være? En dårlig dyse?
-
Prøv evt noget diesel renseaditiv til at hælde i tanken og en rask tur på motorvejen - det gør underværker på en hårdtgående diesel motor.
-
Michael LK skrev:
Prøv evt noget diesel renseaditiv til at hælde i tanken og en rask tur på motorvejen - det gør underværker på en hårdtgående diesel motor.
Har prøvet. Hjalp ikke og det tog næsten en turbolader :/ den var ikke så glad for at køre fuld gas i 7 min.
-
Hej
Hvis turboladeren ikke kan holde til at køre med fuld pedal i 7 min. så var den nok stået af inden for ret kort tid alligevel.
-
Ole S skrev:
Hej
Hvis turboladeren ikke kan holde til at køre med fuld pedal i 7 min. så var den nok stået af inden for ret kort tid alligevel.
Ved det godt, men det løste stadig ikke problemet..
-
Er du sikker at remskive (dæmperskive)på krumtap ikke er defekt???
-
huseauto skrev:
Er du sikker at remskive (dæmperskive)på krumtap ikke er defekt???
Den slår hvertfald ikke i tomgang.
-
stik hånden ned og mærk,om der er slør i den ..MED STANDSET MOTOR!!! :D... det var det der var galt med min..det lød nemlig som en ventil eller dyse der tikkede højt og kunne simpelthen ikke lokalisere lyden,før den begyndte at skramle vildt også i tomgang..tjek om der ligger metalspåner på pladen under skiven,det kan også indikere det..mvh
-
midph skrev:
stik hånden ned og mærk,om der er slør i den ..MED STANDSET MOTOR!!! :D... det var det der var galt med min..det lød nemlig som en ventil eller dyse der tikkede højt og kunne simpelthen ikke lokalisere lyden,før den begyndte at skramle vildt også i tomgang..tjek om der ligger metalspåner på pladen under skiven,det kan også indikere det..mvh
Ingen slør. Den virker helt fin og køre også helt fin både i tomgang og med omdrejninger på.
Lyden er også størst under belastning. Altså hvis jeg holder stille og holder omdrejninger på så kan man kun lige ane en tikken/banken. Men hvis man køre så tikker den meget tydligt. Jo mere gas man giver jo højre tikker den. Hvis man bare accelerere ganske let er det ikke så slemt. Men lyden er periodisk, nogen gange er der overhoved ikke noget. Den er især slem hvis den har stået natten over, men hvis jeg starter fyret 1/2 time inden jeg sætter mig i bilen er det meget bedre.
-
ja så har jeg ikke noget at byde ind med,andet end at min da også tikker mere i kold tilstand og tikker svagt ved acceleration,men er det ikke "normalt" med en diesel der har "lidt" km på klokken..eller?..men dit er nok lidt voldsommere fornemmer jeg,..ellers kør forbi en Peugeotmand og få ham med på en prøvetur/lytter..det har jeg da før gjort og det koster ikke noget ..mvh
-
Hvad med røg, trækkraft, økonomi. Måske en dyse som ikke forstøver som den skal. Dette kan banke når den ikke kan forbrænde ordentligt. Når den en kold og skal trække vil den banke mere. Starter bilen som den gjorde inden den bankede?
-
Autoholm skrev:
Hvad med røg, trækkraft, økonomi. Måske en dyse som ikke forstøver som den skal. Dette kan banke når den ikke kan forbrænde ordentligt. Når den en kold og skal trække vil den banke mere. Starter bilen som den gjorde inden den bankede?
Ryger lidt men ved ikke om det har skyldes det kolde vejr. Trækker fint og økonomien er fin. Starter altid perfekt.
Kan man se nogle værdier for dyserne med tester? Som man evt kunne bruge til at vurdere om der er en dårlig dyse.
-
Jeg tror vi har det samme problem. ?
Når vores bil skal trække/accelerer så tikker den meget..
Tænker på det kunne være de hydrauliske ventilløftere der tikker ?