Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: pug407aut efter 21. Marts 2013, 11:11
-
Skift af gløderør på en dw10bted4 motor, er det noget møgarbejde at gøre selv, Og hvordan gøres det nemest.
Og hvis nu at spidsen på gløderøret går af / sider fast, kan man få stumpen ud ved at starte motoren op og give noget gas
-
Det kan godt lade sig gøre , men du skal have EGR varmeveksleren og EGR ventil af , du behøves ikke tappe vand af den skal bare skubbes lidt tilbage da rørene sidder under den
og et varmeskjold skal af så er de til at skrue op , det er 99% sikkert de ikke knækker på den motor , en DV6 ja det kan ske , men 2 literen kan de skrue
-
KHJ skrev:
Det kan godt lade sig gøre , men du skal have EGR varmeveksleren og EGR ventil af , du behøves ikke tappe vand af den skal bare skubbes lidt tilbage da rørene sidder under den
og et varmeskjold skal af så er de til at skrue op , det er 99% sikkert de ikke knækker på den motor , en DV6 ja det kan ske , men 2 literen kan de skrue
Ok, så må jeg kikke på det en dag her når det bliver lidt forår i vejret.
Varmeskjoldet, er det det på turboen du mener
-
pug407aut skrev:
KHJ skrev:
Det kan godt lade sig gøre , men du skal have EGR varmeveksleren og EGR ventil af , du behøves ikke tappe vand af den skal bare skubbes lidt tilbage da rørene sidder under den
og et varmeskjold skal af så er de til at skrue op , det er 99% sikkert de ikke knækker på den motor , en DV6 ja det kan ske , men 2 literen kan de skrue
Ok, så må jeg kikke på det en dag her når det bliver lidt forår i vejret.
Varmeskjoldet, er det det på turboen du mener
Nej det er et skjold der sidder ved manifoldet for at skærme varmen ved gløderør og kabler , så det sidder helt oppe
-
Hvad så i tilfælde af det skulle knække, kan man så starte motoren og den så skyder spidsen op på et tidspunkt ?
-
Jack Moeslund skrev:
Hvad så i tilfælde af det skulle knække, kan man så starte motoren og den så skyder spidsen op på et tidspunkt ?
Nej for alt i verden ikke starte den for den bliver ikke skudt ud , men kommer i klemme mellem stempel og ventiler
-
KHJ skrev:
Jack Moeslund skrev:
Hvad så i tilfælde af det skulle knække, kan man så starte motoren og den så skyder spidsen op på et tidspunkt ?
Nej for alt i verden ikke starte den for den bliver ikke skudt ud , men kommer i klemme mellem stempel og ventiler
Hmm interessant,, jeg har bare hørt nogle har gjort og kender nogle der har gjort det med held,, Peugeot Grenå sagde endda at det ville være værd at prøve hvis det sker :/
-
Jack Moeslund skrev:
KHJ skrev:
Jack Moeslund skrev:
Hvad så i tilfælde af det skulle knække, kan man så starte motoren og den så skyder spidsen op på et tidspunkt ?
Nej for alt i verden ikke starte den for den bliver ikke skudt ud , men kommer i klemme mellem stempel og ventiler
Hmm interessant,, jeg har bare hørt nogle har gjort og kender nogle der har gjort det med held,, Peugeot Grenå sagde endda at det ville være værd at prøve hvis det sker :/
Det kommer hvis alt efter hvilken motor det er, på 2.0 kan spidsen hvis dumpe ned da den sidder forholdsvis løst i hullet,
hvorimod 1.6 kan spidsen side lidt/meget fast og der kunne man nok starte motoren med fordel
-
Så med andre ord, på 1,6HDI er der ingen problemer i at starte og så kan man være heldig?? der er intet der sidder i klemme?
-
Jack Moeslund skrev:
Så med andre ord, på 1,6HDI er der ingen problemer i at starte og så kan man være heldig?? der er intet der sidder i klemme?
har lige haft et tilfælde hvor den gik i klemme og bukkede en ventil så den gik på 3 cyl , jeg ville under nogen omstændigheder starte den og håbe det går nok ,
og hvis den knækker og kommer ind i cylinderen ville jeg bare tage den op igen inden jeg starter den
-
KHJ skrev:
Jack Moeslund skrev:
Så med andre ord, på 1,6HDI er der ingen problemer i at starte og så kan man være heldig?? der er intet der sidder i klemme?
har lige haft et tilfælde hvor den gik i klemme og bukkede en ventil så den gik på 3 cyl , jeg ville under nogen omstændigheder starte den og håbe det går nok ,
og hvis den knækker og kommer ind i cylinderen ville jeg bare tage den op igen inden jeg starter den
Hmm ja det vil i hvert fald være det mest optimale,, men røv at skulle have toppen af :/
-
Ja men du skal ikke have toppen af , du tager en dorn og slår spidsen ind i cylinderen , derjer stemplet lidt ned og afmonterer dysen så tager den ud igennem hullet med en 7 mm magnet dem der sidder på en teleskoppegepind ,