Peugeot Club Danmark

Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: pug407aut efter 21. Marts 2013, 11:11

Titel: Skift af gløderør
Indlæg af: pug407aut efter 21. Marts 2013, 11:11
Skift af gløderør på en dw10bted4 motor, er det noget møgarbejde at gøre selv, Og hvordan gøres det nemest.
Og hvis nu at spidsen på gløderøret går af / sider fast, kan man få stumpen ud ved at starte motoren op og give noget gas
Titel: RE: Skift af gløderør
Indlæg af: KHJ efter 21. Marts 2013, 23:22
Det kan godt lade sig gøre  , men du skal have  EGR varmeveksleren og EGR ventil af  , du behøves ikke tappe vand af den skal bare skubbes lidt tilbage  da rørene sidder under den  

 og et varmeskjold skal af   så er de til at skrue op  , det er  99% sikkert de ikke knækker på den motor  , en DV6 ja det kan ske  , men 2 literen kan de skrue
Titel: RE: Skift af gløderør
Indlæg af: pug407aut efter 22. Marts 2013, 00:11
Citér
KHJ skrev:
Det kan godt lade sig gøre  , men du skal have  EGR varmeveksleren og EGR ventil af  , du behøves ikke tappe vand af den skal bare skubbes lidt tilbage  da rørene sidder under den  

 og et varmeskjold skal af   så er de til at skrue op  , det er  99% sikkert de ikke knækker på den motor  , en DV6 ja det kan ske  , men 2 literen kan de skrue


Ok, så må jeg kikke på det en dag her når det bliver lidt forår i vejret.
Varmeskjoldet, er det det på turboen du mener
Titel: RE: Skift af gløderør
Indlæg af: KHJ efter 22. Marts 2013, 19:34
Citér
pug407aut skrev:
Citér
KHJ skrev:
Det kan godt lade sig gøre  , men du skal have  EGR varmeveksleren og EGR ventil af  , du behøves ikke tappe vand af den skal bare skubbes lidt tilbage  da rørene sidder under den  

 og et varmeskjold skal af   så er de til at skrue op  , det er  99% sikkert de ikke knækker på den motor  , en DV6 ja det kan ske  , men 2 literen kan de skrue


Ok, så må jeg kikke på det en dag her når det bliver lidt forår i vejret.
Varmeskjoldet, er det det på turboen du mener


Nej det er et skjold der sidder ved  manifoldet for at  skærme varmen ved  gløderør og kabler  , så det sidder helt oppe
Titel: RE: Skift af gløderør
Indlæg af: Jack M efter 03. April 2013, 20:26
Hvad så i tilfælde af det skulle knække, kan man så starte motoren og den så skyder spidsen op på et tidspunkt ?
Titel: RE: Skift af gløderør
Indlæg af: KHJ efter 07. April 2013, 10:35
Citér
Jack Moeslund skrev:
Hvad så i tilfælde af det skulle knække, kan man så starte motoren og den så skyder spidsen op på et tidspunkt ?


Nej for alt i verden ikke starte den  for den bliver ikke skudt ud , men kommer i klemme mellem stempel og ventiler
Titel: RE: Skift af gløderør
Indlæg af: Jack M efter 17. April 2013, 17:21
Citér
KHJ skrev:
Citér
Jack Moeslund skrev:
Hvad så i tilfælde af det skulle knække, kan man så starte motoren og den så skyder spidsen op på et tidspunkt ?


Nej for alt i verden ikke starte den  for den bliver ikke skudt ud , men kommer i klemme mellem stempel og ventiler


Hmm interessant,, jeg har bare hørt nogle har gjort og kender nogle der har gjort det med held,, Peugeot Grenå sagde endda at det ville være værd at prøve hvis det sker :/
Titel: RE: Skift af gløderør
Indlæg af: pug407aut efter 17. April 2013, 22:59
Citér
Jack Moeslund skrev:
Citér
KHJ skrev:
Citér
Jack Moeslund skrev:
Hvad så i tilfælde af det skulle knække, kan man så starte motoren og den så skyder spidsen op på et tidspunkt ?


Nej for alt i verden ikke starte den  for den bliver ikke skudt ud , men kommer i klemme mellem stempel og ventiler


Hmm interessant,, jeg har bare hørt nogle har gjort og kender nogle der har gjort det med held,, Peugeot Grenå sagde endda at det ville være værd at prøve hvis det sker :/


Det kommer hvis alt efter hvilken motor det er, på 2.0 kan spidsen hvis dumpe ned da den sidder forholdsvis løst i hullet,
hvorimod 1.6 kan spidsen side lidt/meget fast og der kunne man nok starte motoren med fordel
Titel: RE: Skift af gløderør
Indlæg af: Jack M efter 18. April 2013, 22:05
Så med andre ord, på 1,6HDI er der ingen problemer i at starte og så kan man være heldig?? der er intet der sidder i klemme?
Titel: RE: Skift af gløderør
Indlæg af: KHJ efter 21. April 2013, 07:22
Citér
Jack Moeslund skrev:
Så med andre ord, på 1,6HDI er der ingen problemer i at starte og så kan man være heldig?? der er intet der sidder i klemme?


har lige haft et tilfælde hvor den gik i klemme  og bukkede en ventil så den gik på 3 cyl  , jeg ville under nogen omstændigheder starte den og håbe det går nok  ,  

og hvis den knækker og kommer ind i cylinderen ville jeg bare tage den op igen  inden jeg starter den
Titel: RE: Skift af gløderør
Indlæg af: Jack M efter 22. April 2013, 16:36
Citér
KHJ skrev:
Citér
Jack Moeslund skrev:
Så med andre ord, på 1,6HDI er der ingen problemer i at starte og så kan man være heldig?? der er intet der sidder i klemme?


har lige haft et tilfælde hvor den gik i klemme  og bukkede en ventil så den gik på 3 cyl  , jeg ville under nogen omstændigheder starte den og håbe det går nok  ,  

og hvis den knækker og kommer ind i cylinderen ville jeg bare tage den op igen  inden jeg starter den


Hmm ja det vil i hvert fald være det mest optimale,, men røv at skulle have toppen af :/
Titel: RE: Skift af gløderør
Indlæg af: KHJ efter 22. April 2013, 17:50
Ja men du skal ikke have toppen af  , du tager en dorn og slår spidsen ind i cylinderen  , derjer stemplet lidt ned og afmonterer dysen så tager den ud igennem hullet med en  7 mm magnet dem der sidder på en teleskoppegepind  ,