Peugeot Club Danmark

Teknik => Elektronik => Emne startet af: gniske efter 11. April 2013, 14:45

Titel: Bagvisker har sit eget liv
Indlæg af: gniske efter 11. April 2013, 14:45
Min bagvisker kører somme tider af sig selv. Eks i morges kørte den med de normale intervaller hvis man har slået den til hele tiden. Trykker jeg på knappen for kørecomputer kan den også køre en "omgang". I morges blev den ved med at køre i interval. Prøvede at bruge sprinkler et par gange i håb om den forstod den ikke skulle køre mere. Det hjalp ikke. Så kørte jeg med sprinkler og inden den var færdig, fik den sprinkler i gen som en "grundig" vask og så stoppede den. Nogen der har erfaring med det? Har også prøvet det i frostvejr, kan ikke umiddelbart sige om det er vejr afhængigt. Men en tanke kunne være elektronik og væske (regn, dis, sne osv), sikring eller andet.
Titel: RE: Bagvisker har sit eget liv
Indlæg af: Fynbo efter 11. April 2013, 18:07
Har næsten samme problem med min 306.. Er kommet så langt at det må være en knækket ledning i flexen mellem bagklap og tag..

Min kører kun interval, men til gengæld kører den så hele tiden, tændt eller ej.

Venter bare på bedre vejr så jeg kan komme ud og måle ledningerne igennem.
Titel: RE: Bagvisker har sit eget liv
Indlæg af: Ole S efter 11. April 2013, 23:34
Gniske hvilken bil har du, det vil være riiiigtig god info.
Titel: RE: Bagvisker har sit eget liv
Indlæg af: gniske efter 12. April 2013, 07:17
God pointe :-)  Står i min profil nu.
Titel: RE: Bagvisker har sit eget liv
Indlæg af: Holt efter 12. April 2013, 22:33
De fleste fejl med bagrudevisker er ganske rigtig knækkede ledninger i gennemføringen, husk at skarre et stykke ledning i, så samlingerne ligger i karosseriet og i bagklappen (absolut ingen samlinger i gummibælgen) jeg har dog haft en anden fejl på min 307 hatchback, der havde viskeren sit eget liv og kunne ikke finde ud af at parkere, den startede når bilen blev låst op, når man dyttede, tændte lys og andet der "vækkede" BSI boksen, den kørte så 5-6 gange og stoppede et tilfældigt sted på ruden, det viste sig at være den messing kontaktring der sidder i viskermotor gearet og fortæller hvornår den er i parkering position, ringen var helt irret, motoren var let at adskille og rense, og efter den tur har den kørt næsten et år uden problemer.


Holt