Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: Ulrik_lohse efter 15. April 2013, 18:58
-
jeg har en 306 HDI fra 99, som laver lidt sjove ting, har en mistanke om at det er bundstykket det er galt med.
det er ikke altid at jeg kan slukke bilen med nøglen, jeg kan godt dreje nøglen og tage den ud men bilen er tændt et stykke tid bagefter, hvorefter den går ud af sig selv , men der er stadig lys på og lys i div lamper i instrumentbrættet.
så ville lige høre om der var nogen herinde, der har hørt om det før
p.s bilen har kørt 520.000 km ;)
-
har du tjekket stelforbindelser? bla fra batteri til motor? men det kan sagtens være bundstykket,skal faktisk selv skifte mit bundstykke imorgen
-
jeps de er tjekket, det sjove er også at den godt kan slå slukket og lige pludselig er der tænding på
-
det kan meget nemt være bundstykket,det kan lave det mest mærkelige... den har gået mange km er det en gammel sælger bil? tænker på mange start-stop
-
Ulrik_lohse skrev:
jeg har en 306 HDI fra 99, som laver lidt sjove ting, har en mistanke om at det er bundstykket det er galt med.
det er ikke altid at jeg kan slukke bilen med nøglen, jeg kan godt dreje nøglen og tage den ud men bilen er tændt et stykke tid bagefter, hvorefter den går ud af sig selv , men der er stadig lys på og lys i div lamper i instrumentbrættet.
så ville lige høre om der var nogen herinde, der har hørt om det før
p.s bilen har kørt 520.000 km ;)
Der sidder et rundt skruestik der samler køleventilatoren , der er en ledning der er strøm på hele tiden , det stik har med at irre hvis der kommer vand i og så leder det forbindelse til tændingsplus , dem jeg kender til kunne varme blæseren også køre på trin 1 og 2 uden der var nøgle i
-
KHJ skrev:
Ulrik_lohse skrev:
jeg har en 306 HDI fra 99, som laver lidt sjove ting, har en mistanke om at det er bundstykket det er galt med.
det er ikke altid at jeg kan slukke bilen med nøglen, jeg kan godt dreje nøglen og tage den ud men bilen er tændt et stykke tid bagefter, hvorefter den går ud af sig selv , men der er stadig lys på og lys i div lamper i instrumentbrættet.
så ville lige høre om der var nogen herinde, der har hørt om det før
p.s bilen har kørt 520.000 km ;)
Der sidder et rundt skruestik der samler køleventilatoren , der er en ledning der er strøm på hele tiden , det stik har med at irre hvis der kommer vand i og så leder det forbindelse til tændingsplus , dem jeg kender til kunne varme blæseren også køre på trin 1 og 2 uden der var nøgle i
takker det vil jeg lige tjekke, nu har der ikke været noget med den i over en uge, så det er sku ikke lige nemt at finde ud af problemet
-
Jeg har selv oplevet problemet på min 206'er, med at den stadig kører selvom jeg tager nøglen ud.
Jeg kom frem til at motoren blev ved med at køre, når jeg trådte på bremsen, og slukkede så snart jeg slap bremsen.
I dag fandt jeg ud af, at fejlen ligger et sted ved mit venstre baglygte.
Når jeg piller pæren ud til baglyset i venstre side, så virker alt normalt.
Jeg har ikke fundet ud af hvorfor endnu, men mistænker defekt lampe, eller at der er overgang i noget at det eftermonterede anhænger stik.