Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Roi efter 25. April 2013, 13:58
-
Hej herinde.
Jeg har en peugeot der synger i tomgang og når jeg øger omdrejningerne ? Hvad kan dette være ? Nogle der har haft ligende erfaringer ?
Har revet lidt i remstrammerhjulet og det kan give sig 2mm er dette normalt ?
Håber i har nogle svar, for er ved at blive idiot. Peugeot siger bare de bliver nødt til at fejlsøge noget mere :S
Venlig hilsen
Frank Roi
-
Prøv og ta generatorremmen af og start den uden se så om lyden er væk
-
Kan godt skyldes remstrammer eller medløberhjul. men kan også skyldes generator.
-
KHJ skrev:
Prøv og ta generatorremmen af og start den uden se så om lyden er væk
Nu er det ikke for at lyde dum, men hvis jeg piller remmen af hjulene, vil motoren så ikke mangle en form for modstand ? Eller gør det ingen forskel ?
-
larsK skrev:
Kan godt skyldes remstrammer eller medløberhjul. men kan også skyldes generator.
Har du en måde hvorpå jeg kan teste om det er enten remstrammer eller generator ? Har haft en skruetrækker på de forskellige komponenter i motorrummet for at kunne lokalisere lyden, og kom frem til at det larmede mest (havde den snurrende lyd).
-
Roi skrev:
KHJ skrev:
Prøv og ta generatorremmen af og start den uden se så om lyden er væk
Nu er det ikke for at lyde dum, men hvis jeg piller remmen af hjulene, vil motoren så ikke mangle en form for modstand ? Eller gør det ingen forskel ?
Nej det er ligemeget , du skal bare konstatere om lyden er væk hvis den er det har du kun hjulene tilbage og det er sjældent generatoren ,, i det fleste tilfælde er det strammehjulet og medløberhjulet og du vil kunne høre den skurre hvis du drejer dem
hvis der er AC på kan det være hjulet på magnetkoblingen men det går normalt væk når kompressoren tændes
-
KHJ skrev:
Roi skrev:
KHJ skrev:
Prøv og ta generatorremmen af og start den uden se så om lyden er væk
Nu er det ikke for at lyde dum, men hvis jeg piller remmen af hjulene, vil motoren så ikke mangle en form for modstand ? Eller gør det ingen forskel ?
Nej det er ligemeget , du skal bare konstatere om lyden er væk hvis den er det har du kun hjulene tilbage og det er sjældent generatoren ,, i det fleste tilfælde er det strammehjulet og medløberhjulet og du vil kunne høre den skurre hvis du drejer dem
hvis der er AC på kan det være hjulet på magnetkoblingen men det går normalt væk når kompressoren tændes
Okay. Kan det være servopumpen, der kan sige sådan ?
-
Nej det er ikke servo , det er 98% det er et af de 2 plastikhjul
-
KHJ skrev:
Nej det er ikke servo , det er 98% det er et af de 2 plastikhjul
Okay. SÅ vil jeg da helt sikkert få fat i sådan et par. Det er remstrammerhjul og medløberhjul du snakker om ikke ? Og der skal ikke bruges special værktøj ?