Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: duron600 efter 12. Juni 2013, 19:20
-
Min mekaniker fortæller, at en systemtest viser, at partikelfilteret er ved at være tomt (eller mættet?). Det drejer sig om en 407 fra 2006.
Han siger, at det burde have været påfyldt ved 80.000 km (har kørt 96.000) og hvis man venter for længe, stopper det til og vil koste 15.000 kr at reparere.
Han vil have 3-4000 kr for at fylde ny vædske på osv. Væsken selv skulle koste ca. 1500 kr.
Kan nogen vurdere, om ovenstående er fornuftigt?
-
duron600 skrev:
Min mekaniker fortæller, at en systemtest viser, at partikelfilteret er ved at være tomt (eller mættet?). Det drejer sig om en 407 fra 2006.
Han siger, at det burde have været påfyldt ved 80.000 km (har kørt 96.000) og hvis man venter for længe, stopper det til og vil koste 15.000 kr at reparere.
Han vil have 3-4000 kr for at fylde ny vædske på osv. Væsken selv skulle koste ca. 1500 kr.
Kan nogen vurdere, om ovenstående er fornuftigt?
Filterne er ikke så dyre mere men koster vel et par tusind der skal efterfyldes med additiv ved 120.000 km , 80.000 var de gamle 1 gen der kørte DPX42
-
Hey jeg har en 307 hdi den har fået efterfyldt et par gange , varierer vist noget alt efter hvordan du kører, motorvej eller by) og har såvidt jeg husker også givet omkring 3000 kr, det er vist meget giftigt væske der skal på. Mener faktisk min skriver det i displayet i bilen. Min har nu kørt 314000 km så det ka svinge meget. Men det er rense væske så det jo nok ikke helt forkert.;)
-
Og har også fået at vide at reservedele priser er faldet meget, så mon ikke den kommer til at nogle år endnu.B)
-
min 407er kun 38% fyldt det er et fald på 10-15% (ca 48% før) selvom vi kun har kørt mange korte ture det sidste års tid og den har kun brugt max en halv liter aditiv de sidste 65.000 vi har haft den.
og hun er en gammel dame med 391.000 km på bagen;)
-
Diesel Peugeot 407 2.0 HDI Dec. 04
Da bilen var 5 år og 110.000km, troede jeg at skulle skifte Partikelfilter sammen med tandremmen og tog tilbud hos 4 peugeot værksteder, det var biligst i Tyskland, men midt om vinteren var det ikke aktuelt.
Det blev Risskov, men her fortalte Værkføreren at jeg kunne vente til det stod i Displayet og nu 4 år efter kører jeg stadig videre, men har udskudt ca. 8ooo,- indtil videre.
Men jeg var klar over at det skulle komme da jeg købte bilen i 2004
nu kørt 172.000, jeg har kun været hos Peugeot værlsted
-
foxie skrev:
Hey jeg har en 307 hdi den har fået efterfyldt et par gange , varierer vist noget alt efter hvordan du kører, motorvej eller by) og har såvidt jeg husker også givet omkring 3000 kr, det er vist meget giftigt væske der skal på. Mener faktisk min skriver det i displayet i bilen. Min har nu kørt 314000 km så det ka svinge meget. Men det er rense væske så det jo nok ikke helt forkert.;)
Forbruget på additiv har ikke noget med kørselsmønster at gøre . det bliver pumpet over i tanken i en mængde som svarer til den mængde Diesel der er påfyldt , så additivet er i brændstoffet og så kan du køre bykørsel eller motorvej men ikke hæve forbruget på additiv fordi man kører muggent
-
duron600 skrev:
Han vil have 3-4000 kr for at fylde ny vædske på osv. Væsken selv skulle koste ca. 1500 kr.
Kan nogen vurdere, om ovenstående er fornuftigt?
Har selv skiftet på min 407 - 2006. Jeg købte væsken inkl. påfyldningskit (slanger og koblinger) i Tyskland til 900 kr. inkl levering. Væsken hedder Eolys 176.
Det er nemt nok at påfylde, men husk at anvende gummihandsker, det er efter sigende meget giftigt.
Hvis bilen viser en fejl i displayet, så skal den efterfølgede nulstilles.
Mvh. Flemming
-
FH7500 skrev:
duron600 skrev:
Han vil have 3-4000 kr for at fylde ny vædske på osv. Væsken selv skulle koste ca. 1500 kr.
Kan nogen vurdere, om ovenstående er fornuftigt?
Har selv skiftet på min 407 - 2006. Jeg købte væsken inkl. påfyldningskit (slanger og koblinger) i Tyskland til 900 kr. inkl levering. Væsken hedder Eolys 176.
Det er nemt nok at påfylde, men husk at anvende gummihandsker, det er efter sigende meget giftigt.
Hvis bilen viser en fejl i displayet, så skal den efterfølgede nulstilles.
Mvh. Flemming
Den skal nulstilles om alle omstændigheder for den kan ikke se det er hældt på , hvornår den er tom kører på ren beregning af FAP styreboksen der er ingen måler eller sensor der registrerer det