Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Elprebsi efter 19. Juni 2013, 13:48
-
Hej
Jeg har en 407 1.6HDI fra 2008 160000km, og har fået skiftet bundkar og fjernet filter fra banjobolt.. efter følgende kommer der olietryks advarsler :-( olietryks måleren er skiftet og olieniveauføleren ser ikke beskadiget ud, når bundkarret er af.. fejlen er meget stokastisk dvs. den kommer og går uden noget særligt mønster.. er der nogen der har erfaringer med lign. og hvad kunne en løsning være? eller hvordan kan man bedst fejlfinde. uden at skille motoren ad. har haft peugeot mekanikkere til at kigge på det og de kan ikke umiddelbart finde fejlen..
PÅ forhånd tak
Preben
-
er der nok olie på den
-
Hmm, det kan meget vel være fordi bundkar ikke er sat ordentlig på eller nogle skruer er løse,, yderligere er der to spændeskiver ved hver banjobolt, hvis de ikke sidder rigtigt eller ikke er spændt så kan det også være det... men det er i hvert fald noget du ikke skal køre med,,, hvis den lige pludselig taber tryk på turboen eller motoren ikke får den rigtige smørrelse så er du på den :|
-
@pug407aut der er olie på ;-) første kontrol selvfølgelig.. @ Jack M. bundkar og "si" der suger fra bundkaret er blevet kontrolleret og dobbelt tjekket af erfarne Peugeot mekanikere, der ikke kan gætte sig til hvad fejlen kan være.. i dag har fejlen vist sig ved langsomme hastigheder når gassen slippes uden koblingen er på virket.. tænker at hvis turboen har manglet tryk vile den nok være stået af efter nu et par uger med fejlen.. den første mekaniker mente 100% at fejlen var elektrisk..
-
hvad med at prøve at skifte den niveau føler
-
Kan niveauføleren give olitryks advarsler?? og den koster vel en mindre formue at skifte plus en masser af arbejdsløn da den sidde bagved på motoren hvor man ikke lige kan komme til? Kan oliepumpen give de problemer??
-
Og hvad er en god pris på udskiftning af oliepumpe hvis det er den der driller??
-
Har du prøvet at måle olietrykket, det kan være være at trykket er faldet da flowet er blevet større efter du har fjernet filteret i banjo bolten? ved ikke om det er muligt at ændre alarmgrænsen hvornår lampen lyser eller evt muligt at hæve olietrykket ?
-
Nej har ikke målt olietryk men det bliver det næste.. problemet er bare at advarslen kun komme under kørsel, men ikke efter fast mønster :-( tænkte på om nogen kendte til et program hvor man kan logge data fra sensorer under kørsel?? dat jeg kørte på brosten i morges var der næsten konstant fejl på olietrykket dog kun når der blev ændre stilling på spederen, ellers kommer fejlen typisk ved højresving i lav hastighed..
-
Anyone???
-
slippes på gassen eller motoren mister belastning, er der nogen der kan komme med et godt forslag til fejlkilden????
-
Har haft mobilscan obd på og den skriver fejlkode p1351 2 stk.
-
Elprebsi skrev:
Har haft mobilscan obd på og den skriver fejlkode p1351 2 stk.
Goggle er din ven
http://www.peugeotcentral.co.uk/ftopic-15142.html
-
Elprebsi skrev:
Har haft mobilscan obd på og den skriver fejlkode p1351 2 stk.
Gløderør eller relay
-
"Gløderør eller relay"??? er ikke selv mekanikker har "googlet" fejlkoden men syntes ik der er noget der skulle kunne vise sig som lavt olietryk (specielt når gassen tages af bilen, men ikke i tomgang), Mobilscan rapporten siger "(Peugeot/Citroen) IDM input kredsløbsfejl/ tændspole styrekreds signal for høj spænding" øvers skriver den at "Fejlkode lampen er slukket"
-
Elprebsi skrev:
"Gløderør eller relay"??? er ikke selv mekanikker har "googlet" fejlkoden men syntes ik der er noget der skulle kunne vise sig som lavt olietryk (specielt når gassen tages af bilen, men ikke i tomgang), Mobilscan rapporten siger "(Peugeot/Citroen) IDM input kredsløbsfejl/ tændspole styrekreds signal for høj spænding" øvers skriver den at "Fejlkode lampen er slukket"
P1351 er gløderør eller relæet til gløderør.
så ja denne fejl høre nok ikke til olietryk;)
-
Okey men hvordan kan det være der ikke er fejlkode på olietrykket så? Når advarselen lyder flere gange om dagen og hvad kan det skyldes?
-
Elprebsi skrev:
Okey men hvordan kan det være der ikke er fejlkode på olietrykket så? Når advarselen lyder flere gange om dagen og hvad kan det skyldes?
Hvad vil du egentlig med den p kode når du ved hvad fejlen er ? normalt er det p koden man bruger til at se hvad fejlen er men her kender du jo fejlen så er P koden er ikke til meget gavn og det er ikke alle informationer der udløser en p kode i motorstyreboks eller i BSI boks når lavt brændstofniveau tænder kontrollampen får du også meddelelse men uden p kode , du kan prøve og se i fejljournalen under fejludlæsning der ligger måske noget på olietrykket , men ellers er det bare en ny oliepumpe hvis reduktionsventilen periodisk hænger i den , hvis det kun er når motoren bevæger sig så prøv og tag stikket af kontakten og se om den stadig gør det
-
@KHJ jeg kender jo netop ikke fejlen ved kun hvad fejlen gør og hvornår. MEn endelige en der kommer med forslag til hvad fejlen kan være og hvordan den kan lokaliseres tak. :-) kan man uden at skifte oliepumpe skulle vist være ret dyrt, finde ud af om det er den der fejler? og god ide med stikket, kan du beskrive det for mig så jeg selv kan hive det fra? nogen siger der sidder en føler ved filteret, og ved der sidder en foran på motorblokke.. PS. husk jeg ikke er mekanikker og skriver kun fordi andre mekanikkere har givet og og jeg ikke vil betale for fejlfinding ved hjælp af komponent udskiftning,
-
Det var stikket til olie tryksmåleren, der havde løse ben:)