Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Viper efter 19. Juni 2013, 16:30
-
Først røg koblingen lavet på en dag, kanon service. Har så bøvlet med vakum/overtryk i kølesystemet men kun ved motorvejskørsel. Tager på værkstedet igen og de lufter den ud, status..... Toppakning gået pris 12.000.- oveni de 6000.- for koblingen...... ÅÅÅRRRRR NNNEEEJJJJ..... Det var så den sommerferie.... :( :(
Nogen der kender et sted hvor det kan laves billigere end 12.000.-
-
Gi da autobutler et forsøg... Har virket for mig før
-
synes nu det er yderst sjællent topparkningen ryger på en diesel..
-
Tak binx keg prøver
Og ja LarsK og den har ikke været varm i min tid (3 år) men Peugeot ville udlufte den og sagde den boblede lidt i ekspansions beholderen og så var toppakningen gået. Det havde ikke tester på, så skal jeg prøve og få et andet værksteds mening inden jeg smider 12 kilo efter bilen??
-
Dækker Peugeot motorgaranti ikke det?
-
http://www.vaerkstedsagenten.dk/default.asp?page=1
Prøv her det kan være det er biliger;)
-
Motor garanti på en årg 2003?? Tror jeg ikke ;)
Og kanon prøver det tyske, har lige fået at vide at er toppen flækket. Så løber det op i små 25.000.- på autoriseret værksted.....
-
Ok. Men det var ikke utænkeligt at den havde kørt under 200.000 km.
-
Har de motorgaranti op til 200.000 km da? Men min har så desværre kørt 246.000 :-(
-
Ja hvis har overholdt service hos peugeot. Men i dit tilfælde, kan det så være lige meget.
-
Topparkning er ikke dækket af motorgarantien,.
-
Tandrem
Oliepumpe
Topstykke
Vippemekanismer
Ventiler
Ventilløftere
Knastaksel
Motorblok
Foringer
Plejlstænger
Stempler
Stempelringe
Krumtap
Lejer
Garantien dækker ikke almindelige sliddele uden for motoren, dvs. vandpumpe, dyser, starter, generator og lign. samt følgeskader heraf. Garantien gælder heller ikke mindre reparationer, såsom udskiftning af toppakning eller pakdåser, der lækker. Alle andre dele er ikke dækket.
Reparationer, der er omfattet af Peugeot Motorgaranti, skal udbedres hos et autoriseret Peugeot-værksted i Danmark.
Ja det falder under mindre reparationer. :@
-
Motorgaranti indtil 200.000 km:
Jeg mener at man skal have to årlige eftersyn hos Peugeot for at få motorgaranti,
Min blev droppet fordi jeg altid selv havde olie med, men da jeg næste gang lod dem ordne bilen som de havde gjort altid, skulle garantien være god igen.
Men jeg har faktisk aldrig rigtig troet på at den virker, men jeg har altid fået biler ordnet hos de firmaer der har solgt bilerne til mig, siden 1960.
407 2.0 HDI 2004 172.000km
-
Ole Edslev - 407 skrev:
Motorgaranti indtil 200.000 km:
Jeg mener at man skal have to årlige eftersyn hos Peugeot for at få motorgaranti,
Min blev droppet fordi jeg altid selv havde olie med, men da jeg næste gang lod dem ordne bilen som de havde gjort altid, skulle garantien være god igen.
Men jeg har faktisk aldrig rigtig troet på at den virker, men jeg har altid fået biler ordnet hos de firmaer der har solgt bilerne til mig, siden 1960.
407 2.0 HDI 2004 172.000km
Ja det er rigtigt hvis der laves 2 årlige eftersyn og tandremsskift er udført kører motorgarantien vidre
-
KHJ skrev:
Ja det er rigtigt hvis der laves 2 årlige eftersyn og tandremsskift er udført kører motorgarantien vidre
Det vil sige at for en 10 år gammel bil med under 200.000 på klokken skal være dækket af motorgarantien skal den have været til eftersyn med mindre end 10.000 km interval? Den slags sager svømmer i nok ikke over i
Holt
-
Hvordan går det med bilen fik du lavet den?
-
Holt skrev:
KHJ skrev:
Ja det er rigtigt hvis der laves 2 årlige eftersyn og tandremsskift er udført kører motorgarantien vidre
Det vil sige at for en 10 år gammel bil med under 200.000 på klokken skal være dækket af motorgarantien skal den have været til eftersyn med mindre end 10.000 km interval? Den slags sager svømmer i nok ikke over i
Holt
Eftersyn ligger efter om den har kørt de km den må mellem service afhængig af model eller et år og det er det der gælder hvis kunden kun køre 2000 km om året ændrer ikke noget på det det er stadig et år , eller har jeg misforstået hvad du skriver
-
Du skriver selv at der skal foretages to årlige eftersyn for at motorgarantien dækker, en Peugeot med benzin motor har typisk et interval på 30.000 km eller et år mellem service, det betyder at hvis man har et kørselsforbrug på 10.000 km om året skal den have service for hver 5.000 km for at motorgarantien dækker, eller hvordan skal man forstå to årlige eftersyn?
Holt
-
Nej det skal ikke være 2 årlig eftersyn. Men overholde 2 eftersyn og et tandrem skifte.
-
KHJ skrev:
Ja det er rigtigt hvis der laves 2 årlige eftersyn og tandremsskift er udført kører motorgarantien videre
Jeg forstår svaret sådan:
At efter 1 år med 30.000 km syn så skal man have et 1 år mere med 30.000 for at garantien virker.
Så den virker for mig tror jeg.
-
Ole Edslev - 407 skrev:
KHJ skrev:
Ja det er rigtigt hvis der laves 2 årlige eftersyn og tandremsskift er udført kører motorgarantien videre
Jeg forstår svaret sådan:
At efter 1 år med 30.000 km syn så skal man have et 1 år mere med 30.000 for at garantien virker.
Så den virker for mig tror jeg.
Ja det er rigtigt , om man kører 5000 km eller 30.000 km er uden betydning du skal bare have lavet 2 service på aut værksted så er den med igen , men de kan selvf ikke laves i samme uge , det er års eftersyn eller 5 plus lyder det indviklet ?
-
Nu tror jeg tiøren endelig er faldet :D i mener at bilen skal have to service efter forskrifterne af ny ejer for at motorgarantien igen virker, f.eks. 30.000 eller et år alt efter hvad kommer først. Gælder det uanset service forhistorie, hvis forrige ejer har fulgt alle service til punkt og prikke, skal ny ejer så stadig "optjene" ret til motorgaranti?
Holt
-
Hvis forrige ejer har overholdt til punkt og prikke. Ja så vil jeg mene at garantien følger bilen og at den nye ejer bare skal forsætte med at oveholde service . Det behøver jo heller ikke være en ny ejer der gerne vil have garanti igen. Det kan jo være at den pågældende har fortrudt og gerne vil have garantien.