Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: l_kristiansen efter 29. Juni 2013, 20:07
-
Hej
Jeg har lige købt en 406 i,8 fra 1996.
Men speedometeret er begyndt at hoppe. Nogle gange slå helt fra.
Har hørt noget om, at det kan være sensoren som sidder ved gearkassen.
Den skulle have tænder på, som har det med at blive slidt.
Nogen som ved, hvor man kan købe sådan en?
-
Jeg har samme problem på min 2,2 ts4 ! så er da nysgerig efter hvad svar der kunne findes :)
-
l_kristiansen skrev:
Nogen som ved, hvor man kan købe sådan en?
Jeg mener bestemt det skulle kunne findes hos Peugeot, ellers skulle det være muligt hos Citroën, de fleste mekaniske stumper går igen, og reservedelsnumrene er de samme
(http://i253.photobucket.com/albums/hh64/kristianholt/speedometer406_zps5f299335.png) (http://s253.photobucket.com/user/kristianholt/media/speedometer406_zps5f299335.png.html)
Bemærk der er to modeller afhængig af om bilen er produceret før eller efter søndag d. 1 December 1996, der er måske også andre muligheder afhængig af gearkasse, det er svært uden stelnummer.
Hvis du nægter at støtte din lokale Peugeot/Citroën forhandler ville brugsen nok være et dårligt valg hvorimod reservedelsforhandlere nok var et bedre bud, EBay er også kendt for et bredt udvalg af stumper.
Holt
-
Hej
Jeg havde en gammel 405 med samme problem, til sidst sprang kablet, og så gav det jo sig selv, og ja det var kablet der forårsagede hopperiet. På min kunne man trække inderkablet ud, så det kunne skiftes ret let. Bare trække det gamle ovenud, og så proppe det nye i, done deal.
-
det ser godt ud , men er det sikkert at det er det der er problemet ? eller kunne der være andre muligheder ? måske elektronikken i gas systemet eller sådan noget
-
Er det kun speedometeret ? For 406 har jo et problem i hele combi-instrumentet hvor ALT falder ud. Derfor, er det kun speedometeret pleje det altid at være føleren som Holt har lagt på her inde, men er det det hele der falder ud plejer det at være inde i instrumentet den er gal med.
-
Ole S skrev:
Hej
Jeg havde en gammel 405 med samme problem, til sidst sprang kablet, og så gav det jo sig selv, og ja det var kablet der forårsagede hopperiet. På min kunne man trække inderkablet ud, så det kunne skiftes ret let. Bare trække det gamle ovenud, og så proppe det nye i, done deal.
Hej Ole.
Det var de gode gamle dage hvor alt var mekanisk, i dag (og allerede i en 406) er speedometeret styret af elektriske impulser fra en føler i gearkassen.
Holt