Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: karsten-sabrina efter 08. Januar 2014, 22:53
-
Jeg tænker på at invistere i en 307'er 1,6 HDI eller 2,0 HDI stc. 2006-
Er der nogen som ved hvad man skal holde øje med.? Motor, rust, el.??
Hvad er for og imod.
På forhånd tak.
Karsten
-
Jeg ville undersøge koblingen grundig, 110 og 138 hk udgaverne af 2.0 har dobbeltmasse svinghjul som mange andre nyere dieselbiler, svinghjulet består af flere plader med indbygget dæmpning for at nedsætte vibrationer ved tilkobling, men de holder bare ikke specielt godt, 1.6 har også denne kobling, men jeg ved ikke 100% hvilke størrelser. Rust er ingen problem bortset fra bagklap der kan have små rustpletter. Overholdt service er et absolut must på sådan en moderne dieselvogn, held og lykke med købet.
Holt
-
Tak for hjælpen. Det vil jeg tage med mig i jagten på den nye slæde.
-
Hej
Som med alle andre brugte peugeot, skal du tjekke alt elektrisk igennem. Altså virker alt som det skal, husk at tjekke sædevarmen.
-
Okay tusinde tak Ole. Er der en model du kan anbefale.?
-
Hej
Jeg har jo en lidt ældre model, i benzin. Men ja kan varmt anbefale en 307, magen til driftsikker bil skal man sgu lede længe efter, har haft den i godt 3 år, og den har aldrig slået en forkert skid endnu, til trods for at den er over 10 år gammel. Jeg er fuldt ud tilfreds. :)
-
Okay super.
-
Lad vær. Vi havde er helt ny 307 1,6 HDI 110 år 2007 - den holdt på værksted hele tiden. Hver eneste gang vi kørte længere ture kom der "anit polution faulty" også efter der var kommet ny EGR ventil på. Der kom nyt kontakt sæt på - den rundt om ratstammen. Koblingen ruskede ved 60000 km. Fejl på lak. Nøglen - den med fjernbetjening gik itu så bilen ikke kunne starte. Solgte den så og købte en gammel Volvo som heller ikke var uden problemer men med 370000km på bagen var det ok. Har så lige - af grunde der er uforståelige - købt en sprit ny 208. Den har nu kørt 330km og skal på værksted på onsdag, fordi dørkontakten ikke kan registrere at døren er lukket og derfor kan bilen ikke låses. Køb en anden bil - du får ikke andet end problemer.
-
Jeg ved ikke om den faceliftede har flere problemer end den gamle - jeg tvivler, jeg købte min 307 2.0 benzin for knap to år siden med 313.000 km. på klokken og kørt 50.000 km. i den, det er den mest problemfrie bil jeg nogensinde har haft, den har haft fejl på venstre bagerste ABS føler, et kendt problem på den model, det kostede en rensning af opspændingsfladen til føleren, og så stod benzinpumpen af efter 350.000 km. det er vel egentlig ok klaret.
Holt
-
Mange tak.