Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Autoholm efter 10. Januar 2014, 15:22
-
Hej.
Det er den faceliftede nye 307. Den starter, går på 4 og kort efter går den på en mindre af gangen for så at gå i stå. Kan altid starte igen.
Efter nogle forsøg kørte bilen normalt nogle dage. Nu er fejlen der igen. Det eneste diagbox melder fejl på er egr. Egr står og hyler, med stikket til Egr af er fejlen den samme, men selvfølgelig uden hyl. Med frakoblet luftmængdemåler er der heller ingen forskel.
Tænker at det ikke kan være EGR der gør at den går i stå.
Bilen er uden lavtrykspumpe og med gummibælg. Der kommer diesel retur til tanken. Hvis det var en defekt dyse ville den slet ikke kunne starte vel.
Kan det være en defekt trykcensor på rail som ikke fortæller at trykket falder når motoren er startet?
bedste hilsener Autoholm
-
Bilen kører igen. Det var kun egr ventil som mekanisk var gået i stykker. Den stod konstant max åben..... Motoren kunne starte men kvalte sig selv med sin egen udstødning.... Ny på til 1200. Havde aldrig troet at Egr kunne gøre dette.
Nu laver jeg en pakning som den der kan købes der blænder Egr af. Hvis den skubbes ind ved et lignende tilfælde så kan bilen starte og køre. Falck burde have sådan et blændstykke med rundt. Der skal kun løsnes to bolte...
Bedste hilsener
-
Hej
Hvis Falck skulle ha reservedele med rundt til den samlede danske bilpark, ville det vist kræve nogle større biler til dem. ;)