Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Henrik Diekmann efter 01. Marts 2014, 12:34
-
Hej så er den sku gal igen Grr...
min ny gamle pug 306 1.4 sl blander olien i vand beholderen til køleren ..
jeg ringede til en kammerat der laver biler spurte ham om han ikke kunde skifte toppakningen ..
jo Henrik men det bliver dyrt meget dyrt du skal forvente at vi skal splitte hele motoren af for den er med foringer og de kan blive utætte nede i bunden så de pakninger skal også skiftes ...grr..
så kan det virkelig passe at de foring s pakninger /oringe skal skiftes for at være sikker på den bliver tæt ...
bilens motor bliver ikke varm på nogen måder enu da.. bilen er fra 1999. 1.4 en ejer er nu den anden ejer af bilen som har kørt 175km ca ..
hvad tænker i ... jeg er lidt i vild rede om hvad jeg skal sælge bilen eller få skifted toppakningen og håbe det var det ...
håber i har nogle positive svar
-
Hej
Jeg ved ikke om det er et problem med de foringer, måske en pug mekaniker kan afdække dette.
Bilen er jo ikke meget mere end skrotpris værd med defekt motor.
En anden løsning var jo en ombytter motor med laver km tal, det er helt sikkert hurtigere at skifte den, frem for den store omgang som din mekaniker nævner. Ved ikke hvad sådan motor koster, men samlet kan det jo hurtigt løbe op i 10-15.000 kr, og så må du jo tage en vurdering på om du vil ofre det.
-
ja jeg håber der er nogle mekanikker der vil give deres mening til kende..