Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: mikkel-norh efter 14. Marts 2014, 20:20
-
Hej folkens jeg har en dejlig 307 sw 2.0 hdi (110).
Jeg har lige fået skiftet nogle filtre og slanger som hjalp på antipollution fault- problemet.
Men nu, 2 uger efter er den begyndt igen, den trækker fint og kører som den plejer, men melder fejl
Kan det være fordi at jeg har en dum vane med at lade bilen sej-trække?
Kan jeg selv nulstille den fejl?
Er der andre der har en ide til hvad der kan være galt?
Og hvordan kan jeg lave det igen?
-Mikkel
-
Er det partikkelfilter ??
-
Det ved jeg faktisk ikke...
Det er en 04 model med aircondition... Jeg giver omkring 4400 i afgift om året
-
Hmm det hjælper egentlig ikke det helt store,,, kan bilen køre ?? Og hvor på Fyn bor du evt? Så kan jeg sætte en tester på hvis det passer næste gang jeg skal til Fyn ;)
-
Evt prøv lige at kør den ud på motorvejen og sæt farten på 110 i 10 minutter, hvis det er partikkelfilter vil den regenerere og slette fejlen automatik
-
Den er holdt op igen :-)
Skulle bare sende konen ud og køre en tur :p
-
Så er det partikkelfilter :) nå men så vil jeg lige give dig et par ord så du ikke bliver nervøs ;) når sådan et filter er skiftet (hvis det er derfor) så opfatter bilen et unormalt tryk ved filteret hvilket får den lampe til at tænde,, når det sker holder du en konstant fart med omdrejninger mellem 2000-3000,, lad være at slukke bilen når før den er slukket igen (den tager ikke skade af det, bare en anbefaling)... Da jeg skiftede mit filter gik der ca 10000 km før filteret var "kørt til" og bilen stoppede med det pjat med den lampe,, det er der flere der oplever... Blot til Info :)
-
Hej
I diesel folk kører for meget morfar og blød hat. :D
De diesel vogne skal ha nogle tæsk engang imellem, så de kan brænde igennem.
-
Det er nemlig lige det de skal,, jeg kan tydelig se hvis jeg har kørt pænt i 14 dage og så hamre sømmet i bund,, selvom der er filter på står der bare en sort sky bag mig med alt det løse sod der har ophobet sig i udstødningen :P
-
Så må jeg hellere køre lidt mere råddent :-p..
Tak for det folkens :-)
-
Hej !
Jeg er enig med alle der siger, at en diesel ( spec. med Partikel filter ) SKAL presses hårdt nogle gange. Min kone korer hver dag gennem alle lyskryds i Herning til Birk hvor hun arbejder, og motoren når ikke blive varm på de 8- 9 km.
Så medicin er : en gang om ugen får den en tur til Brande med speederen i bund ( bedst efter kl. 18. ). Hvis er mere trafik så er det 160 i 4 gear , ellers er det de 208 km / t ved 3.700 omd / min i 6 gear. :D
Bilen er kørt nu over 190.000 km med fabriks DPF og den er stadigvæk uden spor til udskift efter 9 år. Så kom i omdregninger boys.
MVH fra Herning !!!;)
-
Bilen skal have noget gas ja,, men det er langt fra nødvendigt at køre formel 1 i den ;) jeg har lige skiftet mit filter efter 265000 km,, det var lettere, hurtigere og billigere end at skifte bagbremser... det er langt fra noget man skal tage så tungt hvis det skulle gå,,, vil hellere køre bilen lidt pænere så delene ikke bliver så hårdt presset og så skifte det filter en gang i den tid man har bilen hvis det skulle blive nødvendigt :p