Peugeot Club Danmark

Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: SimonBerry efter 14. Maj 2014, 10:08

Titel: Peugeot 406 1.8SL for høj CO2
Indlæg af: SimonBerry efter 14. Maj 2014, 10:08
Hej Peugeotclub.dk
Jeg har en Peugeot 406 årgang 1995, som ikke gik igennem syn sidst, fordi forureningen var for høj.
Den forurener 5% altså 4.5% for meget, men efter at have skiftet katalysator, luftfilter, lambdasonde, og kørt en dyserens samt indsugningsrens forurener den stadig for meget, og tallet er faktisk uændret! Både mekaineren og jeg er nu officielt ved at køre død for ideer om hvad det ellers kunne skyldes!

Nogle der har oplevet det samme, eller muligvis har ideer om hvad der kunne være galt?
Titel: RE: Peugeot 406 1.8SL for høj CO2
Indlæg af: Thomas Spilcker efter 16. Maj 2014, 20:00
Ideelt er blandings forholdet vel 14- 15 dele luft til en del benzin. På min gamle Mercedes har jeg en blandingsskrue ( Ikke tomgang ) i bunden af karburatoren og når den skrues ind, så bliver blandingen mere mager . Så det må være noget med at blandingen er for mager eller for lidt luft ? Hængende choker ? Fejlen er indkredset af jer og skal bunde i et fysisk forhold .
Titel: RE: Peugeot 406 1.8SL for høj CO2
Indlæg af: pug407aut efter 16. Maj 2014, 21:15
Min gamle renault foruenede med ca 8% til syn mod 0,8%, jeg kørte den så ned til reservetanken 5-7L tilbage i tanken smed så en 1L rød aalborg ( karburatorsprit) i tanken, det fik den så ned på 0,3-0,5%.

Det kan gøres hvis den skal synes, men der skal selfølgelig styr på fejlen;)
Titel: RE: Peugeot 406 1.8SL for høj CO2
Indlæg af: Guppy efter 17. Maj 2014, 02:41
Sidst brugte jeg det der hedder "Aspen 4" benzin (Alkylatbenzin) i en næsten tom tank. Det gjorde forskellen. Fåes bl.a. i byggemarkeder. Man ka' nemt få en dårlig (og så videre) Når man skal ha' en næsten 20 år gammel bil gennem øjet. Ikke anbefalelsesværdigt set fra et miljøsynspunkt, men kan vel gå til man får råd til en nyere bil ;)