Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: drossel 29 efter 05. Juni 2014, 16:50
-
Hej
Jeg har en 407 SW 2,0 hdi fra 04.
Problemet er at den indimellem sætter ud, feks ved kørsel på motorvej sætter motoren pludseligt ud. (går helt i stå)
Den kan også sommetider have svært ved at starte uanset årstid.
Den har igennem de sidste to år været på værksted hvor problemet ikke kan løses......
Der er i løbet af de to år skiftet: EGR ventil, knastaksel føler, partikel filter, batteri.
Dette har ikke resulteret i en bedring af problemet..
Håber nogen har lidt forslag til hvad der evt. kan være galt...
-
Prøv at atmonterer stik på dysserne og se om der er noget lysegråt pulver i stik og dysser. Rens med kontaktrens og trykluft, dette er tit et problem på 136 hk.
-
Jeg har samme motor som dig og har haft bilen fra ny i 2004.
I november var jeg i Tyskland hos Peugeot i Flensburg og fik Filteret udskiftet,
han sagde at det var en god motor
men allerede en måned efter var der samme problemer.
Bilen har altid startet og går ikke i stå, men den hakker i motoren, sidst på motor vejen til Silkeborg i lørdags.
Jeg kom i tanke om at jeg engang havde telefoneret til mekanikeren, og han sagde jeg skulle slukke motoren for at rese Computeren, jeg holdt en pause på 3 minutter og så var der ikke noget i vejen.
Det hjælper sikkert ikke men jeg prøver det igen næste gang.
-
Ole Edslev - 407 skrev:
Jeg har samme motor som dig og har haft bilen fra ny i 2004.
I november var jeg i Tyskland hos Peugeot i Flensburg og fik Filteret udskiftet,
han sagde at det var en god motor
men allerede en måned efter var der samme problemer.
Bilen har altid startet og går ikke i stå, men den hakker i motoren, sidst på motor vejen til Silkeborg i lørdags.
Jeg kom i tanke om at jeg engang havde telefoneret til mekanikeren, og han sagde jeg skulle slukke motoren for at rese Computeren, jeg holdt en pause på 3 minutter og så var der ikke noget i vejen.
Det hjælper sikkert ikke men jeg prøver det igen næste gang.
Så er det jo at du afbryder regen af filtret, derved bliver det ikke renset.
min har kørt 425.000 km muligvis på samme filter uden at have problemer.
når min laver en regen så går jeg et gear eller 2 ned, og vi har aldrig haft problemer med vores i de næsten 100.000 km vi har haft den;)
-
Tak for rådet. Men Peugeot har haft bilen mange gange og ikke kunnet få det til at virke ordentlig,
Jeg har nu prøvet Bell ad, som jeg også kunne se at de brugte, så nu kører jeg næsten mere med Bell ad end Diesel.
Men jeg kan næsten ikke få mig til at skifte bil for jeg har hele tiden fået alt ordnet, jeg er jo bange for kørekortet der nu skal skiftes engang om året.
-
Jeg oplevede ca ved 180.000 km at den brokkede sig over filteret i kørecomputeren uden jeg kunne køre en god tur på motorvejen hvor det skulle gå ud,,, så grundet dovenskab og tiden til at lave min egen vogn ikke var så stor lod jeg den være i næsten halvandet år hvor den stadig kørte ganske fint og regenererede ganske fint, der var bare for meget lort i filteret... jeg skiftede så filteret i november måned inden den skulle til syn for at den kunne klare testen for co2 udledning,,, og umilbart hvad jeg kan se på min computer så regenerere den fuldstændig som den skal, jeg kan ikke engang mærke når den går igang, men kan se på computeren den gør det :) og når den tvinges til at regenerere kan jeg heller ikke mærke motorgangen ændre sig...
Pug407aut - jeg har godt nok hørt det med at sætte et gear eller to ned skulle hjælpe den lidt, men har hørt det ikke har noget at sige om du geare ned på 407'eren da den køre med det "grissefedt" som den bruger ved regenerering, det skulle have noget at gøre med at når den bruger det adjektiv så er ca 450grader rigeligt til en regenerering mens hvis den køre uden skal den ca 200grader mere op... Har du også hørt noget om det ?? :)
-
Jack M skrev:
Pug407aut - jeg har godt nok hørt det med at sætte et gear eller to ned skulle hjælpe den lidt, men har hørt det ikke har noget at sige om du geare ned på 407'eren da den køre med det "grissefedt" som den bruger ved regenerering, det skulle have noget at gøre med at når den bruger det adjektiv så er ca 450grader rigeligt til en regenerering mens hvis den køre uden skal den ca 200grader mere op... Har du også hørt noget om det ?? :)
Det er nu også mere for at den ikke hakker, og så giver det noget mere varme til filtret
-
pug407aut skrev:
Jack M skrev:
Pug407aut - jeg har godt nok hørt det med at sætte et gear eller to ned skulle hjælpe den lidt, men har hørt det ikke har noget at sige om du geare ned på 407'eren da den køre med det "grissefedt" som den bruger ved regenerering, det skulle have noget at gøre med at når den bruger det adjektiv så er ca 450grader rigeligt til en regenerering mens hvis den køre uden skal den ca 200grader mere op... Har du også hørt noget om det ?? :)
Det er nu også mere for at den ikke hakker, og så giver det noget mere varme til filtret
Okey, syntes det er lidt "sjovt" jeres hakker, det er aldrig noget mine har gjort, gad godt vide hvad der får den til at gøre det..
-
min hakker ikke, det var som kun til en hjælp til trådstarter;)
-
Nåh okey, så forstår jeg bedre,, med de indlæg som du skriver herinde vil jeg nemlig heller ik kunne forså hvis der skulle være en skrue i din det er spændt forkert ;)