Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: ReneBC efter 09. Juni 2014, 16:16
-
Hejsa :)
Jeg er da simpelthen så priviligeret at have en 406'er, som har futtet generatoren af :(
Kan jeg bruge en "hvilken som helst" peugeot (406) generator, eller SKAL det lige være den til 2.0 HDI der skal anskaffes?
Så'n en skiderik koster ca. 1.500,- fra ny, hvilket jeg syn's er liiiige rigeligt og skal man købe den brugt, skal man til "Djævleøen", da den slags tilsyneladende ikke findes her i "Det Mørke" eller på Fyns Land...
Nogen der kender en hjemmeside, eller en hugger her i det Mørke - og gerne i nærheden af Vejle/Kolding, hvor man kan købe en brugt til 400,- - 600,- ??
/René
-
så vidt jeg kan se har de flere. af slagsen på lager hos dansk-tysk autolager i vejle. ;-)
Du kan også spørge dem om katalysator...
mvh
-
De har en del - ja :)
Men ikke nogen der umiddelbart passer til RHZ motorkoden...
Nå........må ringe lidt rundt...
Tak for hjælpen :)
-
Note:
Er det vigtigt, at motorkoden er den samme?
Dansk Tysk autolager siger som sådan (men ikke kategorisk) nej!
- Han/de mener at det vigtigste er at generatoren kommer fra en bil af samme motorstørrelse og årgang...
Motorkode min: RHZ
Motorkode DTA: RHS
Men fra en 2002 2.0 HDI...
EDIT:
Er motorkoden = med/uden klimaanlæg?
- Nu har jeg læst mig til, at der kan købes en generator til en 406 HDI MED klimaanlæg (sådan én som jeg har). Og en generator til en 406 UDEN klimaanlæg!
Jeg formoder, at forskellen er, hvor meget strøm den kan generere, idet en bil med klimaanlæg nok har brug for mere strøm, end én uden...
Grunde til mit supplerende spørgsmål er, at hvis RHS betyder UDEN klimaanlæg, så kan den generator vel ret beset ikke generere strøm nok til min bil, og så vil det være lidt dumt at investere penge i den...
Som skrevet før - undskylder jeg min komplette mangel på viden!!
- Men jeg arbejder på det - derfor de mange spørgsmål :) :p :D
-
Hej
Kan du ikke kigge på generatoren, måske der står hvor stor den er og typen.
-
Hej Ole :)
Nej - desværre.....
Der står "kun" noget om 12V og hvilken type det er (Valeo CL15)
Men den søgning jeg har forsøgt mig med, giver mig ikke rigtigt noget i fht. alternativer til denne...
(http://billedeupload.dk/images/p3miG.jpg)
-
Hej
Nej det er ikke nemt at støve noget info op på CL 15. Pil generatoren af og tag den under armen, og smut ud til en hugger, det er vist langt det nemmeste.
Min egen mening: Passer den nye størrelse med den gamle, altså remhjul antal ribber ophæng osv, og kommer fra en motor magen til MED klima, så burde det jo funke.
Alternativt, kan du få din egen renoveret, men det løber nok også op økonomisk.
-
Nogen der har et diagram der viser remmens rute fra generator og henover de andre komponenter??
- Bare så jeg ikke ødelægger mere, end jeg gavner...
-
Hvordan lægger man et billede ind? Har en oversigt
-
Og er bilen med servostyring og aircondition ?
-
@Jack M
Du kan uploade dit billede her: http://billedeupload.dk/
Når det er uploaded, vælger du den linie der hedder: Direkte link og kopierer den!
Sæt den ind mellem de to img-klammer, som du finder under boksen til at skrive i "(http://Dit billedlink her)" :)
-
Ok,,, men for at jeg sender det rigtige billede skal jeg vide om bilen er med aircondition og om den er med servostyring ?
-
Jack M skrev:
Og er bilen med servostyring og aircondition ?
Yessir til servostyring - eller...det er jeg da ret sikker på der er :) Kan man få den uden?
- Der er A/C eller klima i den!
(http://billedeupload.dk/images/V0KrC.jpg)
-
to muligheder ifølge tolerancedata :) bare hold øje med hvordan dine remskiver sidder så kan du hurtigt se om det er det ene eller andet ;)
(http://billedeupload.dk/images/2sqe.png)
-
(http://billedeupload.dk/images/7xOqF.png)
-
Takker :)
-
NOTE: Det er det nederste diagram der gælder :)
-
Kan købes her http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313&_nkw=valeo+cl15&_sacat=0&_from=R40