Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: christine efter 19. Juni 2014, 19:51
-
Hej
Jeg har et mega problem med min Peugeot 206 1,4 fra 2005.(har haft den fra ny af)
Temperaturmåleren farer uden varsel op i det røde felt.
Det hele startede i juli 2013. Føler og termostat blev skiftet.
Derefter troede jeg jo det var i orden, men i marts 2014 var den gal igen.
Fik at vide, at det var en løs forbindelse. Det var det så ikke, for allerede
dagen efter var den gal igen.
Hos Peugeot sagde de så, at det var toppakningen, så den + vandpumpen +
tandremmen (havde kørt 140.000 km), samt olie og oliefilter blev skiftet.
20 dage efter var problemet der igen!!! Denne gang blev 2 følere så udskiftet.
Har så kørt lige knap 2 måneder uden nogen problemer, men så i morges
skete det IGEN!!! Jeg får spat af den bil. De første 8 år kørte den uden
nævneværdige problemer, og jeg havde håbet på, at den kunne holde bare 1 år
til. Har kun kørt knap 142.000 km på alle årene, og jeg har selv kørt hver en
km.
I morges prøvede jeg så et råd jeg har læst på nettet. Sluk motoren, og vent 10 min. Det virkede. Jeg kunne køre de sidste 10-12 km uden problemer, og de
25 km hjem i eftermiddag, gik helt uden problemer.
Men hvad pokker er der galt med den bil??? Det er jo ikke holdbart, aldrig at
vide hvornår det sker.
HJÆLP!! Værkstedet kan åbenbart ikke. Og det er jo tydeligvis en periodisk fejl.
Men hvilken?
-
Jeg tror jeg ville starte med at rense alle stelforbindelser i motorrummet, der er flere af slagsen, jeg er desværre ikke i stand til at fortælle hvor de alle sidder, da jeg ikke kender modellen i detaljer, men en kendt synder er forbindelsen på gearkassen.
Holt
-
Hej Christine
Har du nogen fornemmelse af om bil faktisk blir for varm, er det "bare" en elektronisk fejl, er der jo overhovedet ingen fare.
Det lyder som noget elektronik der fejler, og hvis ikke motoren er usædvanlig varm, er det jo bare at køre videre.
-
Hej..
Den fejl har jeg set før og opføre sig som du beskriver.
Hver gang har det været en kold lodning i temperaturmåleren.
Har også prøvet det med omdrejnings tælleren som springer fra 0 til max omdr. med jævn fart (80) Det har også været en kold lodning i omdr. tælleren.
første gang jeg stødte på problemet fik jeg en pris på 6500 kr for at få ur-sættet renoveret.
Afmontering og på montering kommer ved siden af, så jeg afmonteret den selv og gik i gang med lodning. Alt ialt. Af og på og rep. 3 timer.
jeg har lavet den første for 4 år siden og køre uden problemer.
Håber det her kan hjælpe dig:)
Mvh. Henning..