Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Valentin1987 efter 27. Juli 2014, 15:14
-
Hei.
Nå nu for jeg endelig taget mig sammen.
Har en Peugeot 307 sw. Fra 2006 t6. 1,6.
Når jeg har kørt nogle km og derefter bremser ned og holder for rødt spredes der en benzin lugt i kabinen.
Alle slanger er tætte i motor og ved tanken. ???
Er der nogen der har bud på evt fejl???
Har sjovt nok kørt i en anden Peugeot 307 cc fra 2004. Og den gjorde præcis det samme.
God aften.
-
Ser med, vores gør det samme?
Vi har været ude for det er Kanisterfiltret el. Hvad det hedder.
Men det er skiftet for 2 år siden og bilen gør det allerede igen. Dette er blevet kontrolleret denne gang og de siger det ikke er dette.
Vores gør det som du siger men også når dampene er størst, altså ved kvart tank osv.
Peugeout ved ik hvad det er!
-
Er selv tidligere Peugeot mekanikker og har aldrig hørt om fejlen.
Så er spændt på at se hvad det kan være.
Hjalp det da i skiftede kanister???
-
Ja for 2-3 år siden hjalp det men nu siger de det ikke lugter derfra. Men er helt overbevist om det er det!
Men gider ikke smide flere penge i det gamle....!
Synes det er meget de franske biler fejler, hele tiden!
Vores bil, 307 110hk 1.6 benzin hakker feks ved 3000 omdr.
Hvad kan det være, den fik skiftet tændrør og tændspole i Italien i sommer!
-
udluftning ved tankdækslet der er stoppet til
prøv evt med kørende motor at tage tankdækslet af, hvis man høre at den suger luft ind, så er udluftningen tilstoppet
-
Hvor sidder udluftning? Billede? Mon ik Peugeot kontrollere det?
-
Hej
Et kanisterfilter, er det ikke noget med at det skal opfange benzindampe, og hvad pokker gør det så af dampene???
Tænker lige højt, kan det ikke flyttes, eller måske droppes helt, jeg mener hvad gjorde man førhen, der var sgi da ingen kanisterfilter.
Og hvorfor kan sådan et filter larme, når jeg åbner højre fordør, er der et ret højlydt klikken, har læst mig frem til at det er det filter der giver den trælse lyd.
-
Det skulle ikke have strøm, så det burde ikke larme. Det er kun et filter? Vores larmer hvertfald ikke!
-
nogle der har en tegning over hvor de sidder? Vores gør nøjagtig det samme!
Hvor er i fra i landet, måske vi skal se sammen på det? vi er fra kbh.
Måske vi skal prøve at skifte kanister filteret? Har det et benzin filter siddende et sted.
Kan se thansen har et benzin filter nemlig. hvis jeg slår op med nummerplade. det er et metal hus med to 8 mm udtag, et i hver ende.
-
Gad vide om det hjælper at skifte kanister filtret!
-
Prøver så lige at opdatere.
Lugten er væk, på trådstarters bil.
Så må vi se om det virker på vores. Inden skift skiller vi lige bilen ad. Det er jo en del sådan et filter koster trods alt.
Er der rabat aftale herinde? Hvor man kan hente materialer. / købe
-
Slet ingen der har noget at sige?
-
Fylder i tanken helt op når i tanker, jeg mener om i bliver ved nogle gange efter standeren har slået fra, der står et eller andet sted man ikke må overfylde røret, måske det resulterer i ren benzin bliver ledt ud i kanisteren, der jo egentlig kun er beregnet til dampe.
Hvis der står en halv liter benzin i kanisteren kunne jeg forestille mig kulfilteret ikke kunne følge med.
Holt
-
Dvs så går det i stykker eller?
Hvem kan skaffe et filter?
-
aanonymoss skrev:
Dvs så går det i stykker eller?
Hvem kan skaffe et filter?
Prøv i Fakta eller aldi de har nok det :D;)
-
Der må være et billigt sted!
-
Hvor billigt skal det være?
Hvis din bil er før DAM nummer 10737 (bygget før 2 april 2006) hedder filteret 1502F9 og koster 755,- hos Peugeot eller 638,- hos Citroën.
Hvis din bil er nyere skal du bruge 1502H9 der koster 431,- hos Peugeot og 615,- hos Citroën.
DAM nummeret finder du i højre forreste dørstolpe på dæktrykstabellen.
I denne tråd kan du bl.a. læse om Dam nummeret
http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=12&thread_id=5690
Holt
-
Før april 2006.
Ja Citroëns er billigere.
-
Hvad sker der hvis den afmonteres istedet?
-
Jeg har nu også dette problem i min T6 fra 2005.
Men findes der en guide til skift af kanister filter og benzin filter.
Tænker jeg skifter begge nu jeg er i gang.
-
Problemet har længe været på min Peugeot 307 2,0 fra slut 2006. Peugeotværkstedet skiftede pakning ved benzinfilteret, men det har ikke hjulpet. Jeg har så lige (på engelsk) læst om en mulig årsag, som Holt beskriver ovenfor: Nemlig at jeg altid "overfylder" tanken. Det skal man ikke! Så vidt jeg kan forstå sker der netop det, at der kommer benzin i kulfilteret, hvorefter det så ikke virker efter hensigten: At fjerne benzindampe!
Jeg tror heller ikke, at kanisteren kan reparere sig selv, så den skal skiftes. Og det så jeg en kort YouTube-video om - godt nok på spansk - men det så umiddelbart ret simpelt ud ;-)
Mvh. Ole Spangsberg