Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Ib roslev efter 17. August 2014, 13:36
-
Peugeot 307 2,0 Airvan melder fejlen P2563 som skulle være fejl på "Retursignalpotentiometer til turbolader Tryk for højt". Udlæst på nyeste Bosch tester. Hvad er det for en fætter og hvor sidder den henne.
Udarter sig i at motorlampen lyser og turboen træder ud af kraft samt at bilens display siger antipollution fault. Kan det evt. være partikelfiltret eller differencetrykføleren det er galt med ?.
Kan slette fejlen og køre normalt nogle kilometer eller nogle hundrede meter, så kommer motorlampen igen og turboen slår fra.
Har skiftet EGR ventilen.
-
Du har et problem med enten turbotryksventil eller vacum til denne
http://www.aquarist-classifieds.co.uk/shopping/details/331093325106.html
Du finder den typisk over generatoren
-
Fik du løst fejlen ?
-
Ib roslev skrev:
Peugeot 307 2,0 Airvan melder fejlen P2563 som skulle være fejl på "Retursignalpotentiometer til turbolader Tryk for højt". Udlæst på nyeste Bosch tester. Hvad er det for en fætter og hvor sidder den henne.
Udarter sig i at motorlampen lyser og turboen træder ud af kraft samt at bilens display siger antipollution fault. Kan det evt. være partikelfiltret eller differencetrykføleren det er galt med ?.
Kan slette fejlen og køre normalt nogle kilometer eller nogle hundrede meter, så kommer motorlampen igen og turboen slår fra.
Har skiftet EGR ventilen.
Det er ikke turboen der slår fra det er bilen der går i nødprogram for at kunne køre vidre uden at skade den du skal måle vacum på turboen med en cacumtester og samtidig aflæse parameter og den flytter sig fra ca 11 % til 100% samtidig skal du måle om forsyningsvacum er ok på indgangen til ventilen ca 900mb
-
pug407aut skrev:
Du har et problem med enten turbotryksventil eller vacum til denne
http://www.aquarist-classifieds.co.uk/shopping/details/331093325106.html
Du finder den typisk over generatoren
Den sidder ikke over generatoren på en RHR
-
Hej Ib
Min 307'er fra 06 melder samme fejl + P0299.
Melder. Ikke nogen fejl overhovedet når jeg kører, kan bare mærke turbo'en slår til og fra hele tiden...
Slår til normalt og fra igen ved ca 3000 omd. Eller også "rykker" den bare hele tiden i turbo'en.
Håber su kan hjælpe mig med lidt info.