Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: 1asterix efter 15. Oktober 2014, 18:25
-
Hejsa
Den havde før på året de samme problemer, men fik det løst med ny fødepumpe. Men nu er det tilbage.
Jeg troede først at det var den fødepumpe der var sat i der var problemet, men har prøvet med en anden der virker og problemet er der stadigvæk.
Jeg kan høre føde pumpen køre og slukke igen som den skal. Når jeg starter hopper den igen med det samme, men går hurtigt ud.
Den får ca 12 V når den er startet, men spændingen forsvinder efter max 5 sec.
Er der nogle ide'er om hvad det evt kunne være. Jeg havde den ude på vejen idag og kørte ca 50 kmden problemer, men så døde den igen.
Nogle gange kan de holde sig kørende i 5-10 min, andre går den ud efter 5 sec...
HJÆLP!!!!:o:o
-
Hej
Kunne det evt være startspærre der gør knuder.
-
Jeg har tænkt tanken, men gik væk fra den da den jo godt kan køre og starte engang imellem.
-
Startspærren kunne være et godt bud, men jeg mener kun den ser på nøglen ved start, så hvis bilen pludselig går i stå under kørsel er det nok noget andet, ved problemer med startspærrer vil den også komme med en lampe i instrumentbordet. En anden fejlmulighed kan være en løs forbindelse i BSM boksen (sikringsboksen i motorrummet) se evt. denne tråd:
http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/47928.page
Holt
-
Så er bilen splittet ad og boxen er testet. Det er ikke relæ'et. Det klikker fint og bliver ikke varmt. Har haft smidt testeren på og fået flg fejl:
. Jeg har skiftet rail bro med sensoren til en der virkede da den blev pillet af, men ak stadig samme fejl....
Nogen foreslag til videre fejlsøgning??
-
Har du tjekket dyser. Det kan drille meget og melder ingen fejl.
Er sikker på! Efter alt du har fortalt så kan kun være det.
-
huseauto skrev:
Har du tjekket dyser. Det kan drille meget og melder ingen fejl.
Er sikker på! Efter alt du har fortalt så kan kun være det.
Nej det har jeg ikke. Hvordan tjekker man dem??
-
Nåh. Så er fejlen fundet og næsten løst. Desværre hørte jeg efter hvad en ven sagde og tjekkede stemplet i toppen af pumpen. Så nu starter den uden fejl men pumpen er utæt. Og peugeot har ikke pakninger til pumpen. De sælger kun pumpen. Så nu må konen vente en lille uge på nye pakninger fra England. Men det var regulatoren i enden af pumpen der sad fast. Så den er renset og monteret igen. Gør den det igen må der en ny regulator til.
-
Okay sidder regulatoren ikke i motorrummet? Kan Det passe den gør det på min 306 hdi
-
Hej!
Der er 2 pumper
Fødepumpen i tanken og højtrykspumpen i motorummet.
Regulatoren sidder på højtrykspumpen ;-)
mvh
-
Den sidder i enden af højtrykspumpen med 2 skruer. Og på min var den møget til med et eller andet snask.
-
Så kom den endelige dom over bilen. Den blev med at dø så jeg måtte bide i det sure æble og sende den på værksted. Og det var en "dyr" fornøjelse. Hele 500.- (orange)...:)
Det viser sig at på en sådan bil er det åbenbart normalt at de tid efter anden stopper til i højtryksregulatoren. Jeg havde prøvet at blæse den igennem men uden held. Her er opskriften på den lette løsning og den svære løsning til jer der evt får samme problem.
Lette:
skift brændstoffilteret og i samme omgang rens "holderen" til det for snavs. afmonter regulatoren(sidder i enden af højtrykspumpen) og rens filteret på den. Det sidder i spidsen og ligner ikke et filter. Det gøres med bremserens og trykluft. Først rens og så luft. Gentag til den er ren og der ikke kommer mere ud. Saml bilen igen og dette (rens af regulatoren) gøres normalt 3-max gange så er den renset igennem. Efter hver rens skal bilen køres helt tør for diesel så den tømmer det der evt er i tanken og rørerne.
Svære:
består af samme opskrift men i stedet for at gøre det flere gange skal tanken afmonteres og renses og alle brændstofslangerne skal renses inden at bilen samles igen.
Jeg har valgt den lette og kan godt bruge de ca 3 x 20 min på at rense regulatoren frem for at afmontere tanken og slangerne...
God arbejdslyst hvis i skulle kome ud for det.