Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - mohani

Sider: [1]
1
Motor og Transmission / RE: Korrekt olie til en 208 1.2VTI
« Dato: 07. August 2016, 18:39 »
Der står den kan køre på alt fra 0w30 til 5w40 og det er ikke rigtigt til at blive klog på hvad den har bedst af at køre på..

2
Motor og Transmission / Korrekt olie til en 208 1.2VTI
« Dato: 03. August 2016, 07:39 »
Hej der ude..

Jeg eftersøger hvilken motor olie der er korrekt at bruge til en Peugeot 208 1.2VTI, har fået forskellige resultater alt lige fra 0w30 til 5w40 så er lidt i tvivl om hvilke olie jeg kan putte på bilen..

3
Min heder HMZ men jeg tror at have fundet frem til at motor koden på 1.2VTi heder HMZ / HM (EB2) og så det lige meget om det er en 2012 eller 2014 model :)


4
Motor og Transmission / RE: 208 1.2 vti hakker
« Dato: 30. Juli 2016, 17:18 »
Har du A/C på? hvis ja så prøv evt. at slå det fra.

Har selv oplevet at min 1.2 VTI har hakket med A/C tændt ved ca. 2000 rpm.

5
Motor og Transmission / Er motor kode HMZ01 det samme som HMZ?
« Dato: 30. Juli 2016, 17:16 »
Jeg står og skal ud og finde en ny motor at smide i min 208 1.2VTI fra 2012 og efter hvad jeg kan finde ud af så har den motorkode HMZ, men jeg her blevet tilbudt en motor fra en 2014 1.2 VTI men den har motorkode HMZ01 ifølge sælger.

Så det store spørgsmål er, er der forskel på motor med koden HMZ og HMZ01 eller er det en og samme motorkode/motor?

6
Status er at det viser sig efter alt og dømme at være ventil løftere der har taget skade pga manglende olietryk og så tyder det på at olieringe på 1 eller 2 stempler ikke har det ret godt heller..

Udlæsning af motorens computer viser i hvert fald at bilen har haft problemer med olietryk en eller flere gange, men den har intet vist i speedometer eller lamper.

Så det bliver efter alt og dømme en ny kværn der skal i dyret :/

7
Hej alle på forummet..

Jeg vil lige starte med at sige jeg har ikke den vilde viden om biler, men kan dog godt finde ud af det logiske i teknik bag en bil :)

Men problemet jeg oplever er følgende..
Min 208 1.2 VTI fra 2012 har det mærkelig problem at når bilen er helt kold og startes så banker/klikker den i motoren som om en ventil hænger eller et leje ikke har det så godt, men når motoren er varm så er der ingen problemer og den køre/går som en drøm.

Olie og service er overholdt efter forskrifterne og ja alt burde være i orden, bilen har kørt 132.000km og har ellers ingen problemer ved drift.

Men når det så er sagt så havde jeg en formodning om at det kunne være et kendt problem fra Peugeot`s side da de tidlige modeller af  208erne fra 2012 havde et problem med krumtappen og derfor har Peugeot haft den ude og måle den ud og den fejler intet ifølge deres udsagn, men bilen var en smule varm da de testede for de mente ikke der var noget at høre på den..

Men så har jeg i min søgen efter svar kommet rundt på nettet og set og læst at det nærmest kan være alt fra blinklys til stempel der er problemet, men der var alligevel et Engelsk forum som vakte min opmærksomhed.

Et par englændere skriver her at de har oplevet problemer med balance shaft og at det i de tilfælde har kostet en ny motor :/

Så håber lidt en her inde har en ide om i hvilken retning jeg skal søge for at finde ud af hvad det er..

Ps. Peugeot vil ikke fejlsøge på bilen uden at tage betaling for de mange timer de mener det vil tage, derfor er det udelukket at køre den til Peugeot og få kigget på det..

Mvh Morten

Sider: [1]