Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - JacobJ

Sider: [1]
1
Hej.

Har du fået udreddet din bil?

Ellers har jeg er meget kvalifiseret bud på, hvad der kunne være galt. Jeg har selv stået med samme problem på min egen 508, som var chippet til ca. det sammen som din!

Hvis det er Landberg som har chippet den, så er det ikke der fejlen ligger.

Det er højst sandsynligt selve turboen det er galt med... bare rolig, den skulle ikke være ved at springe i luften, men det er derimod nok vnt delen i turboen, som kører dårligt/låser sig. Derfor kan den ikke regulere ladetrykket hurtigt nok, og den fortsætter derfor op ad i ladetryk i takt med, at omdr. stiger. Efter 2 sekunder, hvor maks ladetryk er overskredet, vil melder den fejl.

Måden du kan tjekke det på, er ved at køre en tur med tester på, hvor i aflæser turbostillings føleren. Både den AKTUELLE stilling, for at se hvordan den arbejder sammen med den NOMINELLE stilling (den stilling som motorstyringen er programmeret til, at den skal være ud fra den givne situation).

Se linket for forståelse af vnt ventilens funktion: https://www.hessteknik.dk/belladdrens/

Jeg håber du kan bruge min info til noget, inden du får brugt alt for mange unødvendige penge på fejlsøgning.

VH. Jacob

2
Citér
jb skrev:
Citér
JacobJ skrev:
Der sidder et K&N insats filter i, og bilen var til service lige før problemet opstod, hvor den fik nyt dieselfilter.
det er ikke samme model motor som i en 407 hvis det er den model du tænker på :) på min model sidder de bagpå motoren. Men jeg har fået tjekket vacum systemet ved min mekanikker(det gør ondt når man selv er uddannet mekanikker) og det skulle være iorden.


Har 508 2.0 Allure 163 hk Sedan, den er også chippet har pt. ingen problemer.
km. 120.000



De kører virkelig godt med en chip! min driller desværre bare.. hvem har chippet din?

3
Der sidder et K&N insats filter i, og bilen var til service lige før problemet opstod, hvor den fik nyt dieselfilter.
det er ikke samme model motor som i en 407 hvis det er den model du tænker på :) på min model sidder de bagpå motoren. Men jeg har fået tjekket vacum systemet ved min mekanikker(det gør ondt når man selv er uddannet mekanikker) og det skulle være iorden.

4
Mit første opslag starter med en lidt kedelig fejl...

Jeg har en 508 2,0hdi 163hk fra 2011 der er chippet(Landberg fil), dette kørte også fint den første måneds tid.
Derefter begyndte den at melde fejl på at maks ladetryk er overskredet (dette sker ved 2bar, og bilen er progrmmeret til ca 1,65bar (std. skulle være 1,1bar)) Landberg tror måske det er for stort modtryk i dpf der kan være skyld i det(km stand ca 185.000). Lige inden jeg så skifter det når den også af melde fejl på det. modtrykket er efter udskiftning ok, men fejlen er der stadig..
Jeg har efterfølgende skiftet:
turbo tryks ventil(solenoid) og MAP sensor - dette hjalp heller ikke..
derefter renser jeg så vnt'en i turboen(afmonteret og helt adskilt (km ca. 200.000)) dette hjælper på kørbarheden ved lave omdr. men fejlen er der fandme endnu....

Jeg oplever også engang imellem en del turbotøven ved gear skift.

Der er lavet egr-off sammen med tuningen, men ikke sat nogen blindplade i, kan dette være skyld i problemet, hvis den måske kan stå lidt åben?? kan høre at den kører engang imellem når jeg slukker bilen.

Er der nogle der har oplevet noget lignende? eller har et bud på problemet?
Eller generelt bare har mega dårlig erfaring med at obd tune sådan en bil?

VH. en ellers meget glad Peugeot 508 bruger ;)

Sider: [1]