1
Motor og Transmission / Sv: Max ladetryk overskredet - Peugeot 508 2,0hdi 163 hk 215000km
« Dato: 17. November 2018, 00:21 »
Hej.
Har du fået udreddet din bil?
Ellers har jeg er meget kvalifiseret bud på, hvad der kunne være galt. Jeg har selv stået med samme problem på min egen 508, som var chippet til ca. det sammen som din!
Hvis det er Landberg som har chippet den, så er det ikke der fejlen ligger.
Det er højst sandsynligt selve turboen det er galt med... bare rolig, den skulle ikke være ved at springe i luften, men det er derimod nok vnt delen i turboen, som kører dårligt/låser sig. Derfor kan den ikke regulere ladetrykket hurtigt nok, og den fortsætter derfor op ad i ladetryk i takt med, at omdr. stiger. Efter 2 sekunder, hvor maks ladetryk er overskredet, vil melder den fejl.
Måden du kan tjekke det på, er ved at køre en tur med tester på, hvor i aflæser turbostillings føleren. Både den AKTUELLE stilling, for at se hvordan den arbejder sammen med den NOMINELLE stilling (den stilling som motorstyringen er programmeret til, at den skal være ud fra den givne situation).
Se linket for forståelse af vnt ventilens funktion: https://www.hessteknik.dk/belladdrens/
Jeg håber du kan bruge min info til noget, inden du får brugt alt for mange unødvendige penge på fejlsøgning.
VH. Jacob
Har du fået udreddet din bil?
Ellers har jeg er meget kvalifiseret bud på, hvad der kunne være galt. Jeg har selv stået med samme problem på min egen 508, som var chippet til ca. det sammen som din!
Hvis det er Landberg som har chippet den, så er det ikke der fejlen ligger.
Det er højst sandsynligt selve turboen det er galt med... bare rolig, den skulle ikke være ved at springe i luften, men det er derimod nok vnt delen i turboen, som kører dårligt/låser sig. Derfor kan den ikke regulere ladetrykket hurtigt nok, og den fortsætter derfor op ad i ladetryk i takt med, at omdr. stiger. Efter 2 sekunder, hvor maks ladetryk er overskredet, vil melder den fejl.
Måden du kan tjekke det på, er ved at køre en tur med tester på, hvor i aflæser turbostillings føleren. Både den AKTUELLE stilling, for at se hvordan den arbejder sammen med den NOMINELLE stilling (den stilling som motorstyringen er programmeret til, at den skal være ud fra den givne situation).
Se linket for forståelse af vnt ventilens funktion: https://www.hessteknik.dk/belladdrens/
Jeg håber du kan bruge min info til noget, inden du får brugt alt for mange unødvendige penge på fejlsøgning.
VH. Jacob