Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Lasumokaren

Sider: [1]
1
Motor og Transmission / Sv: 508 P0192 fejl
« Dato: 04. Oktober 2019, 15:15 »
For lige at følge op på tråden, så var det den fuel rail pressure sensor der var defekt og skulle skiftes. Hvis nogen skulle komme ud for det samme, så købte jeg en sensor på eBay England til 250 kr med fragt. Jeg prøvede kort at rode med det selv, men det var for bøvlet, så sendte den til mekanikeren, og det kostede 3,5 time. Totalt 2800 kr. men tak for svarene allesammen🙂

2
Motor og Transmission / Sv: 508 P0192 fejl
« Dato: 24. September 2019, 21:01 »
I er nogen gode gutter herinde🙂 jeg har bestilt en ny sensor, så må jeg kigge på den i weekenden.

3
Motor og Transmission / Sv: 508 P0192 fejl
« Dato: 23. September 2019, 13:44 »
Hejsa. Tak for svar.

Brændstoffilteret blev skiftet, men det var desværre ikke løsningen. Ved du hvor jeg kan finde en railtryksensor?
Min obd tester kan godt tage live målinger, men ved ikke om jeg kan nå det, da jeg kun kan køre på starteren i 3-4 sekunder, så stopper den selv? Hvis det virker hvad skal jeg så kigge efter i live målingen?

4
Motor og Transmission / 508 P0192 fejl
« Dato: 22. September 2019, 21:11 »
Hej alle.

Skulle køre en længere tur på omkring 60 km med børn, kone og fuld oppakning. Efter omkring 40 km smider den 3 forskellige fejl på computere, og går i nødprogram. Da det skete lige inden storbæltsbroen blev jeg nødt til at fortsætte. Jeg havde tjekket olie, så da jeg var sikker på det ikke var det, valgte jeg at køre hele vejen til destinationen, da jeg ikke regnede med at den ville komme igang igen hvis jeg kom ned i tomgang, og det ville ikke være så fedt at holde i nødsporet med baby osv.

Vi nåede lige akkurat destinationen, og bilen kunne desværre ikke køre længere. Bilen kan nu ikke længere starte mere end et sekunds tid, så dør den, og vil ikke starte igen.
Bilen står nu på mit eget værksted, og har sat amatør tester på som viser fejlkoden p0192.

Bilen har tidligere haft en smule tøven i 6 gear på motorvej hvor jeg også satte tester på, og den viste noget fejl ved indsprøjtningsdyse 1. Jeg valgte derfor inden turen at give den dobbeltdosis belladd, og derefter fylde tanken helt op.
Jeg står nu lidt i dilemma, om jeg skal skifte FRP sensor, brændstoffilter, partikelfilter, eller bare køre den på værksted? Vi er afhængige af bilen, men ikke i sådan en grad at den ikke kan tåle et par uger i sygesengen, og så er det nu meget spændende at løse problemerne selv og spare lidt penge:-)

Motoren er en 1.6 e-Hdi. Stelnummer er: VF38E9HR8BL083032

5
Motor og Transmission / Peugeot ESG problem
« Dato: 16. August 2018, 15:20 »
Hej alle.
Har en Peugeot 508 1.6 e-hdi ESG som jeg faktisk er meget glad for. Har haft den i omkring 3 år. For 2 måneder tid siden, begyndte den at skrive fejl på gearkassen, og at jeg skulle køre den på værksted. Den skiftede imellem at gå i manuel, og sommetider blev den i N selvom jeg flyttede gearvælgeren i A.

Jeg kørte den på værksted, og læste samtidigt en hel masse omkring problemet. Nogen citroen ejere havde en mulig løsning, som fortalte om en slange som blev utæt pga varmepåvirkning, og det lod til at være en rimelig simpel løsning. Værkstedet vendte dog tilbage, og fortalte at det var gearaktuatoren som var utæt, og den skulle skiftes. En ny kostede 9.400 kr uden montering, og de kom ikke ind på hvad det ville koste at skifte den😫

Jeg valgte dog at få den udleveret, selvom jeg ikke regnede med at der var den store chance for at det var den slange. Jeg gik den efter, og besluttede at jeg ville prøve at skifte den lille plastikslange til 610 kr. Og da det hele blev samlet igen, så var den sgu tæt😳😀

Jeg havde utroligt svært ved at finde den løsning som endte med at spare mig måske 15.000 kr, så jeg tænkte jeg ville skrive herinde, så folk forhåbentligt selv kunne tjekke problemet næste gang der skulle være nogen.

Det eneste jeg fandt var denne tråd: http://c4owners.org/plugins/forum/forum_viewtopic.php?170643.0

Hvis nogen har spørgsmål, eller har brug for lidt mere uddybende forklaring på at skifte slangen, så kan i bare skrive, så vil jeg hjælpe så meget jeg kan👍

Sider: [1]