Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - mojoe

Sider: [1]
1
Mange tak for det. Jeg skal ikke udelukke at han har tænkt noget andet når han har udtalt at det er pumpen der er noget galt med.

Status er dog at jeg har talt med ham, og baseret på at bilen var løbet tør, valgte vi at den skulle udluftes, og nu er den så god som ny.

Mange tak for hjælpen :)

2
Tak for svar Mikael. Jeg sætter stor pris på de svar jeg modtager.

nummerplade er YD20906 og stelnr. er VF32A8HZA47476636

3
Jeg er kommet frem til at det værktøj mekanikeren brugte første gang til at suge diesel ud minder om en bremseudlufter, dog med den forskel at mundstykket minder om en si, og formentlig har til formål at sikre at luften bliver lukket ud af værktøjet når flasken er fyldt, altså som en ventil.

Jeg tror ikke mekanikeren er klar over den fremgangsmåde, således at man både kan suge diesel frem fra tanken, samt udlufte systemet så der ikke er luft og det er fuldkommen tæt. Jeg tager kontakt til mekanikeren når han åbner og gør ham opmærksom på dette.

Min vurdering er at den nødvendige reparation ikke vil involvere udskiftning af dele, men kun genoprettelse af brændstofsystemet, ved hjælp af en udlufter. Har jeg ret?

Såfremt mekanikeren ikke har kendskab til den reparation, så vil jeg sætte stor pris på en step by step.
Hvor skal man koble udlufteren til?
Hvornår har man suget tilstrækkeligt så bilen er køreklar?
Kan bilen selv regulere luften når først den er startet og kørende eller vil en lille restmængde luft påvirke funktionen?
Er der nogle komponenter der kan tage skade af at man griber det an på den måde.

4
Tak for svar Holt.

Jeg talte med en ven som er mekaniker i aftes, som oplyste at på trods af at han ikke kan udelukke at dieselpumpen er defekt, så vil han anbefale at skifte brændstofrørsystemet i motorrummet til originalt. hvilket han mener vil afhælpe problemet. Så har man også pumpebolden til en anden gang, hvis man er for sløv til at tanke i tide.  Er du enig i fremgangsmåden?

Med pumpe i tanken er jeg overbevist om at mekanikeren mener føderdelen, som vist sidder under højre bagsæde https://www.autodoc.dk/jp-group/12908522

Jeg ved at der er en form for flaske med en form for filter på, som man kan tilslutte trykluft og dieselslangen og dermed suge dieselen frem. Det bruges ud fra mit kendskab til at sikre at der ikke er luft i systemet og til at suge dieselen gennem systemet. Kender du det  og i så fald hvad det hedder/hvordan det anvendes korrekt?




5
Motor og Transmission / Fejl begge dieselpumper 206 1,4 HDI 2006
« Dato: 05. Oktober 2018, 20:33 »
Jeg kom kørende i min 206 1,4 HDI fra 2006 her til morgen hvor motorlampen pludselig begyndte at lyst og bilen gik ud. Det skal bemærkes at dieselmåleren var over den øverste røde streg og at benzinlampen havde lyst omkring 50 km. Jeg fik trillet bilen ind på en tankstation og tanket den, men den kunne ikke starte efterfølgende. Det er ikke muligt at pumpe luft i systemet, da pumpen i motorrummet er taget ud af bilen, og der er lavet en reparation med universalslanger.
Værkstedet har koblet tester på, og den melder fejl på både dieselpumpen i tanken og dieselpumpen ved motoren.
Jeg er ikke mekaniker, men har den følelse at mekanikeren har valgt at stole mere eller mindre blindt på diagnoseværktøjet, og dermed ikke har brugt værktøjet som rettesnor for den videre fejlsøgning. Det der især undrer mig er at der meldes fejl på begge dieselpumper samtidigt, hvilket er delvist logisk da de vel er forbundet, men elektronikken bør vel være i stand til at angive hvilken pumpe fejlen er på.
Jeg har efterfølgende googlet mig frem til at der burde have været fejlsøgning på sikring, på brændstofrelæ og dernæst til dieselpumpen henholdsvis i motorrummet og ved tanken. Mekanikeren har givet mig et tilbud på udskiftning af diesellpumpen ved tanken for 2800 kr.

Det jeg ønsker at vide er hvorvidt I anser mekanikerens fejlsøgning for værende tilstrækkelig. Hvis det som forventet ikke er tilfældet, hvordan vil I så gribe opgaven an med at fejlsøge og hvor vil I købe de dele der skal benyttes.

Jeg beklager meget hvis mit indlæg er for langt eller bærer præg af et begrænset kendskab til en bil. Jeg vil også hellere overlade de svære opgaver til fagfolk, men vil gerne have vished for at tingene bliver gjort korrekt. På forhånd tak for hjælpen

Sider: [1]