Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Christ

Sider: [1]
1
Peugeot Snak / Sv: Skal der være slør i baghjulsleje???
« Dato: 15. Marts 2021, 16:16 »
Nå, fandt selv ud af det. Der er meget slør i lejet ab fabrik, men når der spændes med det rette moment føres to halvdele af lejet sammen og sløret forsvinder.

2
Peugeot Snak / Skal der være slør i baghjulsleje???
« Dato: 15. Marts 2021, 15:12 »
Hej Forum,

Har lige fået min 207cc kasseret til syn. Årsag: Slør i baghjulslejer.

Det er kun 6 mdr siden jeg skiftede skiver med lejer fra ATE. Har nu købt helt nye skiver med lejer fra SKF og der er endnu mere slør. Sløret er mellem inderring og yderring og ikke mellem inderring og aksel. Så sløret er altså i selve lejet.

Har endnu ikke spændt dem med de foreskrevne 300NM, da jeg ikke kan se at det skulle kunne gøre nogen forskel.

Mit spørgmål er: Skal der være en lille smule slør i lejet på den model??

3
Så er der hentet konstant plus fra sikringsboksen til den gule ledning fra radioen og alting spiller som det skal. Ur og radio kan nu styres fra ratkontakten :)

4
Så har jeg fået målt igennem. Der er godt nok tændingsplus på den røde som der skal være og der er konstant plus på den gule ledning INDTIL et lille relæ klikker et sted ved sikringsboksen - så går spændingen fra. Har fundet en blå ledning med konstant spænding men det er næsten den tyndeste ledning i kabelbundtet.
Jeg vil prøve at trække plus fra sikringsboksen til den gule ledning på radioen. der er også en gul leder som løber op i kanbusadaptoren som jo så heller ikke får konstant plus. Det generer åbenbart ikke radioen, så det lader jeg være.

Lyder der rigtigt?

5
Så fik jeg radio, antenneforstærker, canbusadaptor og ratinterfacekabel hjem og nu fungerer tidsindstilling via tune op/ned knapperne. Det er åbenbart programmeret i den modelspecifikke canbus-adaptor, at den skal det, hvilket også er nævnt i den medfølgende manual.  :)

Jeg har nu samme problem som COP, at der mangler en konstant plus et sted, da den taber indstillingerne over tid. Har læst flere steder at der skal byttes rundt på den røde og gule ledning men har læst lige så mange steder at det må man endelig ikke gøre. Hvad gjorde du COP? Hentede du plus i sikringsboksen og hvor satte du det så til?? Er der andre bud?



6
Hvad skiftede du den til? Fungerer din nye radio sådan at du kan styre displayet via ratkontakten? Var det bare plug and play efter installation af canbusadaptoren og antenneforstærkeren?

7
Det er jeg med på, men burde ratbejeningen ikke også fungere?

8
Pug407 aut: Dette virker desværre ikke i min bil. Er det noget der kan indstilles i diagbox?

COP: Har bestilt et ratbetjeningsmodul. Har pt. den originale radio i og her åbner menuen ikke ved at trykke de to kontakter ind. Vil det ændre sig når ratbetjeningsmodulet kommer på?

Begge knapper virker. Kan både søge op og ned i frekvenser.

Holt: Tak for tippet. Må have sådan en bestilt

Har set på youtube at der er en ratbettjeningsmenu i diagbox. Nogen der ved om det kan stilles her?

Tak for jeres svar  :)

9
Hej Forum

Jeg er ved at installere en 2din JVC radio på min 207cc og skal derfor finde en anden måde at indstille radioen på. På Youtube findes flere eksempler hvor 2 knapper på ratkontakten trykkes ind samtidigt, hvilket giver adgang til en indstillingsmenu. Dette virker desværre ikke på min. Er ratkontakten mon i stykker eller er kontakten kodet anderledes?? Vil være surt at ofre penge på en ny kontakt, hvis problemet ligger i koden. Er der nogen, som har erfaringer med dette??

10
Elektronik / Sv: Køleblæser kører konstant når motor er tændt
« Dato: 21. Februar 2019, 22:56 »
LØSNING:

Har nu haft bilen på værksted og Holt havde ret. En utæthed i ventildækselpakningen så lille at der ikke kan trænge olie ud men dog stor nok til at motoren trækker falsk luft ind. Dette blev logget som fejl af manifoldtryksensoren som sendte bilen i nødtilstand ved at tænde blæseren.

Ny ventildækselpakning og alt er ok igen.

Tak for jeres input!

11
Elektronik / Sv: Køleblæser kører konstant når motor er tændt
« Dato: 18. Februar 2019, 21:28 »
Holt nævnte at det kunne være en manglende oliepåfyldningsprop som får motorstyringen til at melde fejl og tænde blæseren. Det kunne forklare det mystiske link mellem et mekanisk ventildæksel og en elektrisk blæser. Har tjekket olieprop, ånderør mv. men de sidder (desværre) som de skal.

12
Elektronik / Køleblæser kører konstant når motor er tændt
« Dato: 18. Februar 2019, 19:35 »
Hej Forum,

Har et problem med min Peugeot 207cc 1.6 VTI fra 2009 som giver mig grå hår i hovedet  :(

Historik:
Har selv skiftet tændrør og ventildækselfilter
Ånderør, benzinslange, tændkabler og friskluftfilter har været afmonteret. Og T-stykke, der bla samler sensorkabler har været klikket af holderen på motorblokken
5 minutter inde i prøveturen  opstår fejlen

Fejl:
10 sekunder efter start af motor starter kølerblæseren
Blæseren kører stort set uafbrudt indtil et par minutter efter at motoren er stoppet
Temperaturmåleren stiller sig på 90 grader men virker 'levende' og laver lejlighedsvise drop til 70 grader
På enkelte lange stræk stopper blæseren kortvarigt men går straks i gang når hastigheden sænkes
Det har ingen effekt at tænde og slukke aircon

Forsøgte løsninger
Kølevandstemperatursensoren er skiftet
Autoelektriker har gennemgået temperatursensorkabel og renset stikkene og nulstillet bl.a. temperatursensorfejl. Der logges ikke nye fejl.

Der er allerede brugt en del tid hos autoelektriker og mangler nu et fif til hvor vi kan lede så det ikke stikker af. Prøver også gerne hos Peugeot men er bange for at det så stikker af i dobbelt hastighed  :-\

Nogle bud?

Sider: [1]