Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - jbh1

Sider: [1]
1
Motor og Transmission / Sv: Peugeot 405 1991 1,6 (ingen A/C)
« Dato: 07. Oktober 2024, 09:31 »
tak for svar,
  jeg fandt at den sidste gik til STOP og for høj kølevand temp. lamper.     Så det skal være en kontaktfunktion som slutter ved 110 grader.

Den fik ny grøn føler til ECU så nu ved ECU om hvilken temp. motor har.    (den gl var afbrudt) 


2
Motor og Transmission / Peugeot 405 1991 1,6 (ingen A/C)
« Dato: 04. Oktober 2024, 10:09 »
Hej

Er ved at gå det hele igennem så den kører bedst muligt.      Har nu fundet at den har 3 følere for kølevand temp.

En til ECU (2 ben)  sikkert defekt da ingen ohm måling overhovedet, 
En til viserinstrument (1 ben)  virker OK.    og den sidste også med 1 ben.  på denne kan jeg måle ohm som passer med en NTC modstand.     

 MEN hvad bruges den sidste til   ?

(Har kigget på Autodata og søgt på nettet)


vh  Jens

3
Motor og Transmission / 508 med 1,6 THP 156 Hk
« Dato: 31. Maj 2023, 10:10 »
Hej alle.

Kører stadig i 406 fra 2000.  Den gode trofaste ts6.     Men kigger også på 508 benziner.   
Der er skrevet meget om de thp modeller og man bliver let lidt forvirret.  Nogle siger de er OK andre at det er noget skrammel  (må man skrive det :D)   



Især slap kæde,  olieforbrug og tilsodningsproblemer har jeg hørt om.

Er det alle modeller i benzin THP man skal være OBS  på ?     (der er jo 150, 156 og 180 hk udgaver)
     
Bliver kæde slap/defekt efter et bestemt antal km eller over tid  ?
Hvordan sikrer jeg mig bedst om motor er sund når jeg prøver bilen  ?
Hvad siger I  ?

Håber i gider svare, alle tips og råd er velkomne.


4
Hej.   Leder efter det stik der skal bruges til at udlæse fejlkoder. ?

 Der er 3 stik ( 2 pin) ved sikringsboksen i motorrum og tror det ene er til airbag.   

Har fundet instruktion til udlæsning med at forbinde stikkets ene ledning til stel ca 1 sek, og så aflæse airbaglampen i bilen.
Er dette rigtigt  ?

Alle gode råd modtages med tak :)

Jeg har tjekket og sammenloddet ledninger under sæder til selestrammerne.  (de måler nu 0,5 ohm fra airbag-ecu)  Så mener de er OK.   Haft en 2 ohm modstand på airbagstikket under rat for at udelukke airbag i rattet.
Efter tænding lyser lampen konstant ca 5 sek og blinker så herefter.   

Den har periodisk gjort det før men bliver så OK igen ?? 

Vh  Jens

Sider: [1]