Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - monimoni

Sider: [1] 2
1
Peugeot Snak / Brugt Peugeot 407 sw 2.2 til ingen penge
« Dato: 26. Oktober 2014, 17:49 »
Har lige fået mig en pæn overraskelse. Har købt en sprit ny 308 1.6 Blue Hdi 120 HK - men men men - fik kun 50.000 for min elskede 407 sw 2.2 som jeg købte i 2006 for 400.000+ og som i dag står som ny - velholdt, med alle servicestempler og ingen buler, aldrig skadet, læderstue, navi, bluetooth osv... Nye biler er blevet billigere - det går naturligvis også ud over vores velholdte gamle. Kørt 135.000

suk

2
Peugeot snak (arkiv) / RE: 407´er lidt hurtigere
« Dato: 22. November 2011, 16:04 »
Det har ganske givet noget med styring i udstødningen at gøre - har tidligere undersøgt det og posted svar her på siden. Vil lige se om jeg kan finde mit gamle svar - så vender jeg tilbage.

Den 09-11-2009 skrev jeg følgende om et lignende problem ;
Jeg har arbejdet videre med problemet og helt tilfældigt støtte jeg på en citroen mekaniker, der nikkede genkendende til problemet. (Åbenbart har Citroen motorer samme problem) - på nettet har jeg ligeledes fundet en del i engelske forums for ford og peugeot - og til sammen giver alt dette et billede af at det er et problem der opstår i forbindelse med EGR systemet. Et system der tilbagefører gasser fra udstødning til indsugning for at genbruge ubrændte gasser.

Der fremføres mange løsninger. I nogle skal man skille systemet ad, og rense det grundigt - i andre skal EGR systemet skærmes af (ulovligt - men det virker) -og sådan bliver man ved - uden at der er nogen der helt kan forklare hvad der skal gøres.

Men et er sikkert, det er et problem som rigtig mange Peugeot kunder har betalt rigtig mange penge for - og som ikke er blevet løst!

3
Peugeot snak (arkiv) / RE: Esp fejl
« Dato: 23. November 2010, 09:23 »
Har en 407 2.2 benzin, 2005 - havde samme problem - fik skiftet alle 4 følere - kr. 2500 pr. stk. hos Peugeot - pris kr. 950,- hos Automester. En kendt fejl - FDM listede den i deres test af 407 som en børnesygdom. Samme fejl er også kendt i 406 modellerne.

4
Peugeot snak (arkiv) / Manual til Peugeot 407 2.2 motor
« Dato: 21. Oktober 2010, 12:58 »
Er der nogen der kan hjælpe med en "manual" over 2.2 liters benzin motoren, som bruge i bl.a. 407 sw. Jeg er interesseret i noget der viser hvert enkelt komponent, med beskrivelse og id nummer.

Jeg er ikke mekaniker, og roder ikke med biler - er blot interesseret i at have en sådan manual - så jeg kan sætte mig lidt ind i tingene.

5
Peugeot snak (arkiv) / Ipod/IPhone tilslutning til radio i 407
« Dato: 01. Juli 2010, 10:47 »
Jeg leder efter en løsning til at tilslutte MP3 afspillere, IPod/IPhone til min originale 407 radio fra 2005. Peugeot siger at radioen har eksisterende  udgang til at forbinde en USB Box i handskerummet - f.eks. en "9702 EZ USB BOKS SOM TILBEHØR" til kr. 2.440,- inkl. moms + montage.

På nettet kan man læse om forskellige meninger om 9702 EZ Boks løsningen - der syntes meget anvendt i Citroén.

Er der nogen der har et godt tip?

6
Peugeot snak (arkiv) / RE: Nye bremseskiver til 407 SW 2.2
« Dato: 11. Maj 2010, 07:39 »
Den samlede regning, inkl. arbejdsløn og moms: kr. 4.621,00 for udskiftning af bremseskiver og klodser, for og bag. En besparelse på godt 6.000 i forhold til tilbud fra Peugeot forhandleren.

7
Peugeot snak (arkiv) / RE: Nye bremseskiver til 407 SW 2.2
« Dato: 01. Maj 2010, 09:29 »
Fik aldrig svar fra værkstedsagenten - så det blev Automester det skiftede bremserne. De virker, og jeg sparede mange tusinde kroner.

8
Peugeot snak (arkiv) / RE: Nye bremseskiver til 407 SW 2.2
« Dato: 23. Marts 2010, 10:08 »
Nå, der er åbenbart ingen der kender noget til alternative bremseskiver til en 407 sw 2.2. Så jeg er i gang med at undersøge det selv.

Dels har jeg spurgt hos min egen Automester, der vil sælge mig nogle skiver af mærket BREMBO. (Mexikanske ?) - Ifølge flere af mine autoriserede værkstedsvenner, så er BREMBO et seriøst mærke på markedet.

Prisen på et sæt skiver var godt 600 kr. + moms for og 450 kr. + moms bag. Man skal altid skifte bremseklodser - når der skiftes skiver.

Derudover har jeg udfyldt et skema hos www.værkstedsagenten.dk og forespurgt på mærke og pris for udskiftning af bremser, i flensborg. Det bliver spændende at se om de kan gøre det meget bedre end Automester.

9
Peugeot snak (arkiv) / Nye bremseskiver til 407 SW 2.2
« Dato: 14. Marts 2010, 22:03 »
Er der nogen der kan anbefale en producent af uoriginale bremseskiver til en 407 sw 2.2 årgang 2005? Og hvad koster de?

10
Peugeot snak (arkiv) / RE: Motorproblemer på 407 1.8 benzin
« Dato: 16. November 2009, 19:45 »
Jeg har arbejdet videre med problemet og helt tilfældigt støtte jeg på en citroen mekaniker, der nikkede genkendende til problemet. (Åbenbart har Citroen motorer samme problem) - på nettet har jeg ligeledes fundet en del i engelske forums for ford og peugeot - og til sammen giver alt dette et billede af at det er et problem der opstår i forbindelse med EGR systemet. Et system der tilbagefører gasser fra udstødning til indsugning for at genbruge ubrændte gasser.

Der fremføres mange løsninger. I nogle skal man skille systemet ad, og rense det grundigt - i andre skal EGR systemet skærmes af  (ulovligt - men det virker) -og sådan bliver man ved - uden at der er nogen der helt kan forklare hvad der skal gøres.

Men et er sikkert, det er et problem som rigtig mange Peugeot kunder har betalt rigtig mange penge for - og som ikke er blevet løst!

11
Peugeot snak (arkiv) / RE: Motorproblemer på 407 1.8 benzin
« Dato: 11. November 2009, 00:28 »
Hvis ikke jeg helt har misforstået, så bekræfter du jo netop at det var pga de nye emmisionsgrænser, at 407 erne fik nye 1.8 motorer. Og hvis denne teori er rigtig, så passer det jo også at man har været tvunget til at "presse" de tidligere motorer, til at opfylde disse grænser.

Så alt i alt, ja - det må være motorstyringen, og så er vi tilbage til udgangspunktet, at der skal en anden software til.

Hvordan kan man ændre softwaren til motorstyringen - for i første omgang at løse problemet, og når bilen så skal til syn, så skal man ændre softwaren tilbage...

12
Peugeot snak (arkiv) / RE: Motorproblemer på 407 1.8 benzin
« Dato: 09. November 2009, 17:19 »
Det er en model 2004.

Problemet, gør at man skal "file" på koblingen når man starter - ellers går den i stå. Man skal ligeledes "file" på koblingen når man skifter op i gear. Det gør nærmest bilen værdiløs, at man skal køre den sådan, for at undgå at motoren går i stå.

Det er ikke et spørgsmål om en "for svag motor", det er et problem som Peugeot kender og anerkender, men som de, indtil videre, ikke har kunnet give en løsning på.

Problematikken handler (måske) om softwaren der styrer mængden af benzin i indsprøjtningssystemet. Det handler (måske) også om at motoren skal overholde nogle EU emmisionsgrænser, som den (måske) ikke nogensinde er produceret til at kunne klare. Måske er det også forklaringen på, hvorfor senere udgaver af 407 ere, fik en anden 1,8 motor?

Jeg ved godt at det er en opgave ud over dem vi normalt ser her i forummet, men det ville altså være rigtigt flot af Clubben, hvis vi kunne komme med en løsning på denne her. Også hvis der kun er tale om teorier!

13
Peugeot snak (arkiv) / RE: Motorproblemer på 407 1.8 benzin
« Dato: 08. November 2009, 16:14 »
Den tager ikke gas med det samme - det varer ca 2 sekunder, og det sker ved gearskift, og ved start fra stående. Havde det været en ældre bil (meget gammel) så ville man tro at det var fordi chokeren ikke ville slå fra,

Man er ikke uenig fra Peugeots side, man siger blot "at sådan er det - og det må alle der har denne motor leve med".

p.s. Som du kan se af mit slogan, er det ikke min egen bil der er tale om, men en kammerats. Han er godt og grundigt træt af at være blevet trukket rundt af Peugeot, og da jeg selv er så glad for min egen 407 2.2 - er denne henvendelse gennem Peugeot Club Danmark, mit bidrag til at endnu en Peugeot ejer kan blive glad og tilfreds igen.

Håber en eller anden har en løsning, eller i det mindste, kender til problemet.

14
Peugeot snak (arkiv) / Motorproblemer på 407 1.8 benzin
« Dato: 05. November 2009, 10:34 »
Det er ligesom om motoren "drukner" når der gives gas. Det sker både ved start fra "stående" og ved gearskift op igennem gearene.
Har været på værksted flere gange. Har været ind over importøren.
Problemet syntes at være indstilling af indsprøjtning ifb emmisionsgrænser. Indstillingen er, så vidt det er forstået, noget software der ikke umiddelbart kan ændres.

"Eksperterne" siger, at problemet gælder alle Peugeots 1.8 benzin motorer i 407 modellerne - og at det handler om at "tvinge" motoren til at yde i henhold til emmisionsregler.

Med andre ord, skulle problemet løses, ville det betyde at bilen ikke længere overholder førnævnte emmisionsregler.

Er der nogen der ved noget om denne problematik - eller endnu bedre - kender til en løsning?

15
Peugeot snak (arkiv) / pris på uskiftning af 407 fritlejer
« Dato: 05. Juli 2009, 12:11 »
Min 407 2.2 benzin fra dec. 2005 har fået "børnesygdommen" defekt fritleje - kun kørt 50.000. Pris hos mit peugeot værksted kr. 4100 + udskiftning - pris hos større "uautoriseret" værksted kr. 3900 inkl. udskiftning.
Andet sted i debatten kan man læse om en pris på kr. 6.000 for selve udskiftningen af lejet - og en pris på 2.500 kr. hos en peugeot forh.
Det er ikke til at forstå hvad Peugeot Danmark vil med deres urimelige høje priser - og manglende evne til at forstå at vi peugeotejere nok elsker vores biler, men ikke syntes det er særlig sjovt at skulle betale for meget for service hos peugeot.
Jeg har netop bestilt originale komplette bremser til halv pris hos samme uautoriserede værksted.
Jeg er ked af at skulle "forlade" mit lokale peugeot værksted - men tilliden er forsvundet.

Sider: [1] 2